fredag, januari 29, 2016

Tulpanfrossa ...

 
Lite krispiga tulpaner på bordet hade kanske lättat upp sinnet något.
De här finingarna stod på bordet för ett par veckor sedan.
Men den här veckan har vår familj haft allt annat än tulpanfrossa ...

 
... det har varit influensafrossa, rejäl sådan.
Hela familjen stupade, en efter en.
Inget jag önskar min värsta ovän!
Att ha frossa trots tjocka mysplagg, filt och placerad sidan om brasan.

 
Kroppen kall och huvudet brännande som en kamin.
Hosta och värk i hela kroppen. Inte ens vilja öppna ögonen och känna sig svimfärdig bara av att behöva röra sig en liten bit i huset. Huvudvärken är inte snäll. Allt som allt tror jag inte att jag haft en sådan omgång sedan jag hade mässlingen när jag var liten.
Och det minns jag fortfarande med fasa.
Men nu har det vänt lite och vi börjar resa oss från sängläge.
Mannen min har till och med varit på jobbet, men det vet jag inte om det var så sunt.
 
Imorgon fyller vår dotter år.
Men det får bli en återhämtningsdag. Hurrarop för henne lite lugnt. 
Firandet med gäster har skjutits till nästa helg.
 
Hoppas ni har det bra därute<3
 

5 kommentarer:

  1. Härliga tulpaner. Tråkigt med influensa. Hoppas ni mår bättre nu. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Krya på er Suz! Vilka hemska bacillusker!
    Ska bli regn imorgon så säkert perfekt för en återhämtningsdag inne. Grattis till dottern!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Å, Suz!! Influensa som är så besvärligt och man blir ju helt knockad. Hela familjen dessutom! Jag sitter här och nyser och har ont i kroppen...men har hyfsad energi. Jätteskönt med lördag och ta det lugnt. Jag dricker c-vitamin, te med honung :-)

    Älskar tulpaner och dina bilder är underbara. Du får ladda upp igen när du känner dig bättre!

    Sköt om er och god bättring!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Era stackare! Det är tufft när influensan slår till och knockar en fullständigt och hela familjen samtidigt dessutom. Fy så trist! Jag hoppas att ni känner er bättre och att Sofie slapp att fira sin födelsedag med feberfrossa?

    Ljuvliga tulpanbilder Suz och när ni känner er bättre får ni unna er en riktigt vacker bukett. Bara för att. :)

    Ta nu hand om varandra och krya på er.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Jaaa vi vill ha VÅR nu :) Iaf här i frostbitna Götet där vintern är längre än i Narnia haha.

    Idag visar jag en homestyling jag va med på bloggen:)

    Ha en kanonhelg!

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz