onsdag, januari 06, 2016

En snöig trettonhelg

 
Hej där!
Så var vår lilla by täckt i snö.
Och hör och häpna, det har knappt blåst.
Men det ska, säger väderleksrapporten.
Varning för drivbildning alltså.
Skånsk vinter.
Vi får se.

 
Eftermiddagsfika med pepparkaksmuffins.
Det ryckte i baknerven idag.

 
Kaffe i fina muggen från söta dottern.
På det nyligen fyndade soffbordet;)
Snabba beslut en trettondag.
Julen är kvar, men den ska snart städas bort.
Vi myser någon dag till, det var så lite julsaker framme i år.

 
Det är vackert med snö.
Jag håller med, bara jag slipper köra bil i eländet.
Men ut och fotografera måste jag.
Dokumentera att vi fick en omgång vitt även den här säsongen.
 
Önskar er en fortsatt fin kväll!


2 kommentarer:

  1. Visst har det varit underbart med snö och en paus från blåsandet :) Men tyvärr stämmer nog prognosen och vi får troligtvis både vind och drivor. Så mysiga bilder i ditt inlägg! Här är det bara pappersstjärnorna kvar som skvallrar om julen och de får snart plockas ner de också.
    Kram Maria
    Ps. Så roligt att du gillade mitt bildspel! Det kommer säkert att komma fler framöver :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt med snön när man är hemma. Fina snöbilder. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz