tisdag, januari 13, 2015

Rätt tid ...

 
 
Det är mycket nya tider som ska passas in i vår familj nu. Allt ska klaffa för alla, men när allmänna kommunikationsmedel är inblandade vet vi med all säkerhet att det sällan flyter på utan något trassel.
 
Men det ska nog ordna sig med tiden. Att starta på nytt kan inte vara bättre än när ett nytt år börjar. Nu är alldeles rätt! Och med julen bortstädad, så när som på de vackra blommorna som fortfarande står sig fint, så släpper vi in det tänkta ljuset och kör på med nya tider. Tänkta ljuset skriver jag, för idag har det sannerligen knappt varit ljust överhuvudtaget och då befinner jag mig ändå i södra Sverige!
 
Men återigen, vi börjar på nytt och då ska jag försöka sluta hänga upp mig på vädret. Blir inte lyckligare över att deppa över regnet. Vi lät förresten ljusslingorna vara kvar utomhus, så att det lyser lite fint i mörkret fortfarande:)
 
Börjat på ny kalender, smyger in lite vardagsmotion och försöker få bukt med sötsuget.
 
Veckans citat mina vänner, hittat på Pinterest. Den bästa tiden för nya starter är nu!
 
Ha en fin onsdag<3
 

4 kommentarer:

  1. Fint ordspråk. Visst är det mycket man vill när ett nytt år börjar. Ha en fin onsdag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så sant, ordspråket.
    Det är så härligt med ett nytt år för då påbörjas alltid en tom sida, redo att fyllas på med vad vi vill;)

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Så sant så. Det är alltid läge att starta om igen. Ja du det där med allmänna kommunikationsmedel är en historia för sig, tur säger jag att vi inte är beroende av dem, ännu ;)
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kramen

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz