torsdag, januari 29, 2015

I startgroparna och kanske en och annan fundering

 
Jag befinner mig i startgroparna, tar en kopp te till, ett par djupa andetag, läser recepten ordentligt en gång till och drar snart igång. Nej, jag tränar inte för att ansöka till Sveriges Mästerkock. Inte ett dugg sugen, räcker fint med att bara titta på det. Jag ska "bara" förbereda maten till våra gäster imorgon.
 
Och jag blir alltid lite nervös när jag ska laga mat till mer än sådär tre till fyra personer, familjen och så ni vet. Det är ju liksom lite kul om man lyckas med maten:) Och även om jag gärna både lägger till och drar ifrån i recept, improviserar och letar upp nya saker att testa, så har jag inte det där lilla extra som krävs för att ens komma på tanken att tävla i mat och långt mindre ställa mig i ett restaurangkök! Jag är så nöjd med att bara husera i vårt eget kök, i min egen lilla värld.
 
Att jag sen nästan aldrig kan låta bli att tänka tanken "sådär skulle jag också göra om jag hade haft ett eget ställe" eller "men hallå, varför gör de inte si eller så" när vi är ute och fikar, äter eller bor på hotell, det är en helt annan sak. Det är en dröm och drömmar ska man ha. Vårt eget Fawlty Towers, undrar om vi hade haft många gäster;) Jag blir lite full i skratt när jag tänker på karaktärerna i serien.

 
Och så en liten påminnelse, det finns fortfarande fina fynd att göra i webbutiken. Så gott som halva priset nästan rakt över hela sortimentet! Kika in genom att klicka här eller på bilden i högerkanten. Och bor ni i närheten av Sövde är det bara att maila mig en beställning så bestämmer vi lämpligt tillfälle när ni kan hämta och betala på plats.
 
Nu måste jag dra till köksregionen,
ha en bra torsdag kära vänner<3

1 kommentar:

  1. Kan hålla med dig. Gillar att laga mat till min egen familj. Men när det blir många är det svårt. Min man är mycket bättre på det. Så han brukar laga till kalas och större fester. Känns skönt. Vi ska ha kalas i helgen. Jag står för sallad och städning. Lagom för mig. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz