fredag, januari 23, 2015

I min låda - fotoutmaning

 
Nu ska vi se om jag fixar det här, fotoutmaning varje fredag alltså:)
Hittade in till Fröken Foto och vill självklart vara med, roligt när man får tänka till lite. Klicka in till henne och hitta fler bidrag eller delta.
 
Dagens tema är "I min låda" och genast blev det svårt för mig, jag är ju tokig i lådor!
Pyssellådor, pärllådor, lådor med fina band ... och så alla våra kökslådor. Vilken skulle jag välja? Och så föll ögonen på den lilla glaslådan där jag sparat några vackra vallmokapslar.
 
Svårt med inomhusljuset, men jag är ändå ganska nöjd med resultatet.

 
Kunde ändå inte låta bli att ta med kökslådorna.
Jag är så himla nöjd med dem sen vi investerade i ordentliga insatser.

 
Ordning och reda, gillar det. För att inte tala om hur förtjust jag är i allehanda köksattiraljer;)
 
Så, fredag alltså. Redan! Var tog veckan vägen?
Och jag som har så många blogginlägg kvar att skriva.
Får bli mer än ett om dagen;)
 
På återseende!

8 kommentarer:

  1. frökapslar är som små smycken.....Här finns krasse och ringblommefrön i en burk.....så det behöver man inte köpa till våren.
    Ja, en kökslåda med eller utan funktionella insatser är som natt och dag ....

    SvaraRadera
  2. Kul att får reda på att det är valmofrökapslar som jag har hos mig med. Håller med om att de är jättevackra. Lådan var också fin, har nog aldrig sett en sån i glas tidigare. Det är så kul att se allas olika tolkningar och prylar.

    SvaraRadera
  3. Vilken söt glaslåda med kapslarna i... fin fredag till dej!

    SvaraRadera
  4. Fin liten glaslåda. Visst är det härligt att ha fint i sina kökslådor. Ha en fin fredag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Lådor är ju ett måste, gärna i alla former.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Härlig tolkning! Jag tycker verkligen du har lyckats med bilderna. Den där lilla glaslådan var lite extra söt ;) Ja ordning och reda är ledorden, då mår jag också som bäst.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Insatser i trä, mycket snyggt! Väldigt snygg tolkning av temat och jättekul att du ville vara med!
    Ha en fin helg.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det är skönt när det gäller skåp och lådor, att det är ordning=))
    Glaslådan med Vallmokapslar,,,bara älskar. Vallmo är min favorit!

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz