fredag, oktober 28, 2011

Rustad för vinter


Idag har varit en "uträtta-ärende-dag" och jag har hoppat mellan allt från veckoinhandling av mat och fixa ny glödlampa till lampan ovanför soffbordet till ordna blommor åt svärfar som firar 75 år, besöka apoteket och även göra en visit på mitt nya jobb:)

En liten sväng inom i ortens sportaffär resulterade i de allra mjukaste och goaste tumvantar jag skådat! Tuxer, ett för mig okänt märke, och visserligen av akrylgarn (har svårt att bära ull eftersom det tenderar att klia på mig). Men Thinsulate-foder! Så varmt och gott ... och de passade perfekt till min favvohalsduk sedan ett par år, från Bondelid. Jag är redo att möta vintern:)
Det är en gammal kollega (före detta heter det kanske, hon är inte gammal utan jämnårig med mig:)) till mig som driver affären och hon är jätteduktig! Tillsammans med sin dotter ska hon nu flytta till större lokaler och utöka verksamheten. Jättespännande!

Nu när jag börjar jobba på orten igen ska jag verkligen försöka gynna de lokala butikerna bättre. Jag har varit lite dålig på det när jag jobbat i Malmö. Utbudet är stort och det har varit lätt att fixa saker när man ändå är där. Men jag vill inte att fler butiker ska slå igen i landsbygdsorterna ... tvärtom, fram för mer företagsamhet ute i de små samhällena:)

Nej, nu måste jag hoppa i duschen - vi ska iväg och fira svärfar som fyllt 75 år! Då kan vi se fram emot en god middag, som det alltid vankas när vi besöker våra föräldrar:)

Massor av fredagsmys åt er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz