söndag, oktober 30, 2011

Nöden har ingen lag ...


... när vi är sugna på scones till brunch och smöret är nästan slut! Ja, ni läste rätt - smör. Jag använder bara smör när jag bakar, om det inte går att använda flytande smör/rapsolja. Det är kanske en helt fel övertygelse, men jag tycker det blir en mycket godare smak och margarindebatten för en del år sedan satte sina spår i mig. Vare sig smör eller margarin är väl direkt hälsosamt, i och för sig, men hellre färre bakverk då ...

Idag blev det experiment med sconesen, det fick helt enkelt bli lite smör/rapsolja också i degen. Och det funkade, men de blev väldigt smuliga - smaken blev det dock inget fel på och något över? Absolut inte!
Lite äggröra till och brunchen var räddad:) Naturligtvis en balja Earl grey de luxe också.

Önskar er en riktigt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz