fredag, oktober 21, 2011

Det ingen trodde var möjligt

Cypern, del 5 - fotbollskväll


Alla som känner mig vet att fotboll inte är min grej, liksom. Men vad gör man när resterande sällskap är fotbollsnördar? Äta tillsammans är ju trevligt, umgås är trevligt, goda drinkar är trevligt ... det fick bli fotboll för mig också. Sverige-Holland blev alltså bevittnat även av mig! Mannen var tvungen att föreviga denna historiska händelse :) och då får den förtjäna att hamna här på bloggen.

Men maten smakade bra, jag åt en Stifado, köttfärsgryta. Även denna serverad med pommes frites - vad är det med restaurangerna här? Det finns mycket annat att servera till, men här kunde man inte ens välja! Första kvällen åt jag souvlaki, grillspett, och då valde jag alldeles frivilligt pommes och in på tallriken kom även en hög ris! Men inget gnäll - vi hade jättetrevligt och Sverige vann :)


Glass till "barnen", Sofie och Albin ...


... och drinkar till de något mer vuxna, Amanda och Robban

Men det dröjer nog till nästa match ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz