torsdag, oktober 27, 2011

Energi


Energikick i höstmörkret

Vad är det med hösten som gör mig så trött? Ja till och med lite håglös och dränerad på energi ... det har ju faktiskt varit en hel del fina soliga dagar och vi har varit på solsemester en vecka! Hur kan jag då vara så outgrundligt trött? Känns som om jag skulle kunna gå i ide och sova hur länge som helst.

Men det har jag inte tid med! Det här är ju en händelsrik höst, med avverkad semester, kommande byte av jobb och första hösten med egen blogg:) Nej, jag får se till att samla energi på alla sätt jag kan. Och det är sannerligen hög tid att ta tag i mig själv och få ordning i huvudet, samla tankarna som spretar åt alla olika håll. Det är så himla mycket jag vill göra!:)

Den här hösten ser jag en ände på pendlingen, energislukare nr 1. Och den här veckan tar jag ut lite flexledighet - igår med en evig väntan på hantverkare och garderobsfix. Idag ligger en ny ledig dag framför mig:) som började med att jag inte kunde låta bli att läsa klart Tusen strålande solar. Jag unnade mig helt enkelt en stund i soffan med en bok och en kopp te i morse, när familjen åkt iväg.

Sen blev det lite fotograferande av orkidéer (får ni snart se) och citrusfrukter (ovan). Och nu sitter jag här:) En liten stund på bloggen ... nja, det blir nog en längre för jag vill uppdatera mig lite hos mina favoritbloggar och kanske lämna lite avtryck hos några. Helt enkelt ta mig tid att bry mig om lite bloggvänner:)

Men ladda tvättmaskinen måste jag göra. Och om jag städar idag, så blir det bara planering och veckohandling imorgon. Tre måsten, men vad sjutton - jag är ju ledig! Visserligen älskar jag inte att städa, men när man väl sätter sig för det och ger järnet - hur lång tid tar det? Vi har lyckats hålla ganska bra ordning här hemma, så en veckostädning är fixad i ett nafs om man bara kan låta bli att börja pilla med finsortering i något skåp helt plötsligt, eller funderingar om hur man kan göra om i något fönster etc etc.

Vad jag vill göra? Oj, först och främst sortera tankarna:) Men ett nytt syprojekt hade varit kul, fläta lite fler armband och fixa några andra roliga höstsmycken, läsa fler böcker, göra ljusarrangemang både ute och inne, delta i inspirationskväll hos A Mouse in A House och göra en adventskrans, kanske till och med börja fundera på lite julklappar, baka, ta hand om trädgårdens äpplen, bläddra i kokböcker (ger massor av inspiration även för vardagsmaten), hinna med att fika eller luncha med goda vänner och mycket, mycket mer. Och inte att förglömma - BLOGGA - naturligtvis:)

Börjar med att energiboosta med lite satsumas:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz