onsdag, september 07, 2011

Idag är en ny dag


Det är en regnig septemberonsdag här i Skåne. Precis som jag känner mig, lite dyster ... det här inlägget gör jag för att ni som känner mig och läser min blogg ska veta att jag bryr mig om er. Bloggen berättar annars bara om allt som får mig att må bra, men livet för ibland med sig andra händelser också. Som inte alltid får oss att må så bra, som får oss att tänka efter och ibland prioritera om saker. När verkligheten kryper riktigt nära oss och skakar om vår tillvaro.

Med allt som pågår på vår jord, om man ser det ur det perspektivet, så skulle vi ju alltid gå omkring och oroa oss. Men då och då behöver vi en "tillflyktsort" - för att koppla av, samla energi och komma bort från både större och mindre "oväder" som drar in i livet. Bloggen är ett bra sätt, har jag märkt. När jag skriver om saker som gör mig glad och som jag gillar göra så fokuserar jag på bra saker och får massor av energi av det. Ännu mer glädje när det dyker upp kommentarer från er läsare:)



Naturligtvis finns det många fler sätt att samla energi, samvaro med familj och vänner, en lång skogspromenad, att göra alla de där sakerna jag skriver om på bloggen:) och mycket mer.

Nu ska jag fokusera på jobbet. Det blir en lång dag, med djupgrävning i bokföring och avstämning och det gillar jag faktiskt. Klura på något som inte verkar stämma, tillfredsställelsen när man gjort rätt och får allt korrekt osv. Dessutom har jag den stora förmånen att ibland kunna sitta hemma och jobba och slippa pendlingen, vilket idag resulterade i ett blogginlägg istället för bussresa:)

Ny dag och nya tag, livet går vidare och vi små individer hänger med i det stora maskineriet.

Önskar er alla en riktigt bra onsdag!

1 kommentar:

  1. Svårt att skriva en kommentar som inte låter fel nu, men jag vill i alla fall. Stora saker händer, mindre också som för alltid kommer att påverka oss... För oss som kämpar vidare gäller det att hitta sätt att dra lärdom av och leva med allt som händer. Att ha ett ställe att hämta energi på är a och o - ett av mina är att titta in på din blogg titt som tätt!!

    Kram /Tanja

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz