onsdag, september 21, 2011

Hitta hem

























Bilder från mobilen

Ibland bara trillar liksom allt på plats ... man förstår varför man i vissa lägen trivs som fisken i vattnet och känner sig lugn och balanserad. Får luft om man så säger!
Man hittar hem!
Idag hade jag precis en sån stund när jag var ute i skogen och roade mig med en powerwalk. Solen lyste med sin frånvaro och det blåste lite lätt, höstlöven ramlade överallt och det var lite mjukt och lerigt på skogsvägarna - ändå så kändes det så bra. Här trivs jag! Bland skog och ängar, alla årstider! Det här är en av mina energikällor, ut i friska luften och gå eller springa en runda. För mig är det en ren nödvändighet. Jag känner hur jag lever upp när jag går där bland allt det vildväxande och djuren som finns där, men inte alltid visar sig. Inget är speciellt tillrättalagt, som i en stad. Det växer som det vill och vi gör besök i det vildas värld. Nåja, vilda och vilda, det är ju inte precis djungelsafari vi pratar om, men vildsvinen är tillräcklig risk och äventyr för mig :) Jag har enorm respekt för dessa, ganska stora, djur. Men det ska vi ha även för vår natur, respekt. Vara rädda om den och vårda den.

Och så över till en helt annan sak, har ni sett att snöpinnarna har dykt upp längs med vägarna? Helt plötsligt bara stod de där! Åh nej, inte än skriker jag. Det får gärna komma snö, i december. Den får gärna ligga kvar, vit och vacker och blir bortplogad från vägarna, i december och kanske januari om det inte blir slask. Ja då kan den till och med får ligga kvar i februari. Men då ska det vara så där vitt och fint och gnistrande! Ha, som om det händer i Skåne, tänker ni. Jodå, det har hänt. Men då tjongar det till och bara snöar och snöar i flera månader och emellanåt smäller det till med 20 grader kallt för att nästa dag vara lite halvtö och skotta snö blir som att ge sig på sandhögar. Man vet inte var man ska göra av skiten och fattar inte hur man nånsin kunde få något ljuvt i blicken när den första snön kom. Blir det en sån vinter har jag allvarliga funderingar på att spola bort det med varmvatten - dyrt? Kan det vara värt :) Inte ... vi får se ;)

Nu har mer än halva arbetsveckan gått!


1 kommentar:

  1. Du hittade hem och jag hittade hit! Fint! Men nej, inga snöpinnar ännu? Men... i morgon är det torsdag! ♥

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz