lördag, september 21, 2013

Skogspromenad

 
Jag låter bilderna tala mest idag. Men jag vill gärna dela fredagens skogspromenad med er. Tog svängen ner om hamnen.
 

 
Tror bestämt jag skrämde iväg en häger som stod på bryggan och solade sig. Hoppas ni ser den, där på bilden. Majestätiskt flygande över vattenytan och bort mot den skyddande skogen.
 

 
Skogsstigarna är mjuka och börjar få lite gulnande löv här och där. Men än lyser det hoppfullt gröna i skogen och det är bara några få löv som börjat gulna. På söndag är det höstdagjämning.
 

 
Himlen bjöd på härliga molnformationer när det drog in regnmoln. Men det förblev uppehåll och jag klarade mig torrskodd in. Solen värmde gott mellan molnen.
 

 
Jag är ju, som bekant, ingen svampplockerska. Så be mig inte artbestämma någonting överhuvudtaget. Men fånga dem på bild går bra. Får dock en bestämd känsla av att dessa inte är så lämpliga att äta, men jag kan ha fel.
 

 
Det är såhär grön jag vill ha vår julgran! Inte gulgrön ... men vi väntar lite till med det. Ingen panik så att säga. Det är ju tre månader kvar:)
 

 
Här har vi ytterligare en rackare. Kan det vara en vit flugsvamp? Som sagt, jag skulle aldrig plocka och äta annat än gula kantareller. Om jag nu fick för mig att plocka något alls.
 

 
Visst är det vackert med speglingar i vattnet. Jag har ju sett betydligt bättre bilder än denna, men kunde ändå inte låta bli att ta med den. Vet att ytlinjen inte är vågrätt, men vi får koncentrera oss på själva speglingen istället;)
 
Idag ser det ut att bli en cabbetur ut på Österlen. Solen lyser från en klarblå himmel och det är visserligen ganska krispigt i luften, men på med stora sjalen runt halsen så kör vi!
 
Önskar alla en fin lördag!
 

2 kommentarer:

  1. Jättevackra bilder!
    Tack för att jag fick följa med på din promenad! :-)

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga, höstliga bilder du bjuder på, en promenad för alla sinnen. Ha en skön helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz