måndag, juli 02, 2012

I don´t like Mondays


Nej, måndagar och jag går liksom inte ihop ... trodde jag kommit över det :( Minns ni låten med Boomtown Rats? Klicka här så kan ni lyssna, passade min måndag morgon!

Inte ens godsaken ovan kan göra det bättre. För lite sömn (självförvållat + antågande fullmåne), tidig morgon och skulle vara lite "redig" och fixa undan saker nu på morgonen innan jobbet. Hitta diskbänken och så ... när vi har konsert i amfiteatern stannar nämligen all verksamhet av på vår hemadress. Blommorna behövde också vatten, med resultatet att en av våra vackra Georg Jensen ljusstakar ramlade omkull och gick i kras :( Ja, tårarna kom faktiskt! Men jag vet, det är ett ting. Och jag prioriterar naturligtvis att få ha mina nära och kära omkring mig, friska och krya. Men man kan bli ledsen så här en måndag morgon ... även för en ljusstake.

Kvällen igår i amfiteatern var fullkomligt magisk, men mer om detta när dottern redigerat bilder. Nu bär det av till jobbet. Ska hålla mig lugn och inte ge mig på något avancerat idag ;)

Ha en fin vecka!

2 kommentarer:

  1. Hej Suz!
    Jag tänkte på dig och din mysiga hemby när jag såg om kvällen i Amfieteatern i tidningen. Härligt att det blev så lyckat!
    Trist med ljusstaken, klart man får sörja lite!
    Hoppas du kommit över "måndagsångesten"! jag gillar måndagar, det är ju själva starten på en ny vecka!! Ett steg närmare helgen är man dessutom på kvällen:)
    Må så gott Suz!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Måndagar...ja, inte så roliga men jag har på något sätt lyckats bli mer kompis med dagen nu ;)

    Minns verkligen den låten med Boomtown Rats!

    Trist med ljusstaken. Vet hur det känns.

    Kram, imorgon blir bättre!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz