lördag, juli 14, 2012

Hur ser din lördag ut?


Från regn till solsken gick det igår ... idag är det varken det ena eller det andra, bara gråmulet. Och lite trögstartad känner jag mig efter orolig nattsömn. Nästan alltid så när dottern inte är hemma, finns det något botemedel mot orolig mamma-själ?

Men nu ska jag dra igång köket igen, idag blir det "söt"-bullar och kanske lite mer bröd ... det går ju åt en del när vi blir nio personer i hushållet ;) Men jag tänker inte lägga ribban så högt att köra hembakt rätt igenom ... lite mänsklig är jag! Så länge det är roligt bakar jag och när det är slut finns det, som tur är, affärer inom räckhåll :)


Sån här trevlig lunchstund hade jag igår! Kycklingfilé, morotstzatziki och så mozzarella med drivor av ruccola, basilika och tomat ... sommarlunch så det förslår, eller hur? Och så en skön paus med trevliga magasin.
Ha en riktigt mysig lördag!

3 kommentarer:

  1. Det ser ut som vädret är lika hos dig och mig. Tråkigt förutom när solen är framme.
    Här har du en orolig mamma till men här ska sonen flytta till Nya Zeeland, han ska studera men det känns konstig när han bara är 19 år.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jobba nu inte ihjäl dig för att vi ska invadera ert hem. Hoppas verkligen du bara "tillverkar" så länge det är kul. Ser verkligen fram mot några lediga dagar hos härliga er (bra svenska) bara att få vara....Kramar

    SvaraRadera
  3. Mmm... god mat! Härliga tidningar. Som jag saknar Lantliv!

    Hoppas vädret stabiliserar sig. Vi har varmt, varmt.

    Kram och ha en fin lördagkväll Suz!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz