måndag, juli 09, 2012

En vacker kväll på sjön


Förra helgen hade vi en underbar kväll på Sövdesjön, på bastubåten. Lite god ost och något gott att dricka till. Trevligt sällskap och fantastiskt väder! Bastu och dopp i sjön, för dem som var sugna på det.


Lite grill med goda vänner före och sen gick vi ner till badplatsen och väntade på att bastubåten skulle lägga till och släppa av sällskapet som åkt turen före oss.



Härlig solnedgång och månen stod högt på kvällshimlen. Vilka otroliga färger naturen bjuder på under endast ett par timmar! Det är bara att ta tillfället i akt och njuta av de här tillfällena.



Det blir ett inlägg fullproppat med naturbilder. Både mannen och jag höll i kameran och jag har inte koll på vem som tagit vilka bilder, de bästa är troligen mannen:) Men jag vet med säkerhet att den blå bilden med repet, den är min ;)


Sövde by night! Något suddigt, men väl så bra med tanke på att vi inte hade något stativ till kameran.

Förra veckan var skral på bloggen, men ibland hinner man inte så mycket som man vill. Dotterns sista vecka på sommarjobbet, med vansinnigt tidiga morgnar, konsert i amfiteatern, köra dottern till dansträning i Simrishamn en gång och för uppvisning en gång, mannens födelsedag, bjudna på 20-årsfest/försenat studentfirande för en kille som var hemma i Sverige på snabbvisit - ja, den här veckan hade vi nästan behövt ha semester. Men den får vänta två veckor till.

Ha en fin vecka - hoppas ni inte glömt bort mig:)

2 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig kväll verkar det som :) Och mycket hade ni att göra förra vecka. Ibland blir det verkligen mycket att göra och fixa med. Jag har 7 arbetspass kvar innan min semester. Jag har nedräkning nu.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Vilken kväll! Det är verkligen vardagslyx det där. Underbara bilder som både du och din man har tagit. Den sveska sommaren är verkligen vacker. :)

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz