måndag, juli 16, 2012

En Känsla av Medelhavet


Nej, inte Provence utan vår egen trädgård:) Älskar lavendel, får gärna bli hela hav! Köper nya plantor varje år och har dem i krukor över sommaren, sen åker de ut i trädgården. Och så blir det så vackert, med fler och fler för varje år. Dessutom blir det en slags återvinning, istället för att kasta bort en massa sommarplantor som bara vissnar ner.


Vi testade ju mannens födelsdagspresent igår, pizzastenen till Webergrillen. Suveränt måste jag säga, de blev supergoda! Det kommer att bli fler pizzor på detta sätt i sommar, gäller att bunkra med mozzarella och lite andra godsaker:)
Att sedan dricka ett vin från Provence till gjorde inte alls ont. Lite ovanligt att hitta ett så ljust rosé på systemet, riktigt gott! Tyckte i varje fall jag:)

Så igår hade vi medelhavskänsla hemma i uterummet, trots att inte vädret var det allra bästa. Men är det sommar så är det, bara att göra det bästa av situationen. Och är man inte vid Medelhavet, men längtar dit - ja då fixar man lite av den känslan här hemma och jag njuter lika mycket!

Vi dammade också av piltavlan under tiden vi grillade pizza, ringrostig är jag men mannen alltid lika träffsäker. Bäst att ligga i hårdträning inför helgens besök;)

Ha en superfin vecka!

5 kommentarer:

  1. Älskar också lavendel. Ska på lavendelvandring på torsdag på Österlenkryddor o ska där få lära mig att fläta en lavendelkorg av blommor o vackra band. Kolla min FB på torsdag kväll eller fredag. Kram Helene Svensson

    SvaraRadera
  2. Å, jag vill också ha Medelhavsstämning hemma ;)

    Det låter underbart gott med pizza bakad på pizzasten och så gott vin till...mmm!

    Tack för härlig inspiration!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt det låter alltihop! Älskar lavendel. Doften och färgen är underbar. Vad god pizzan såg ut. Och ljust ros'e.. Mmmm. Ha en fortsatt fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  4. Lovely lavender, som jag för någon vecka sen fick dofta på i Provence.
    Vilken härlig kväll ni hade, ljuvligt!

    SvaraRadera
  5. Mmm, vilken kväll och vilken härlig Medelhavskänsla! Ni vet hur man njuter livets goda ni. Och pizzan ser så smarrig ut. Det får nog bli pizza här i veckan tror jag. Dina fina bilder inspirerar Suz. :)

    Kram på dig och ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz