torsdag, maj 24, 2012

Vimsig


Jag blir alldeles vimsig av denna explosion av färger ... det är så där riktigt vårlikt grönt överallt, till det våra skånska rapsfält i gult, blommande körsbärsträd, hägg, äppelträd, syren, spireor och så vidare i en lång rad underbara växter som hyllar vårens och kanske till och med sommarens ankomst.

Kikar bara in lite snabbt nu och bjuder på de här finingarna, som jag alltid tappar bort namnet på. De vänder nästan ut och in på sig själva där de står, mitt i den gassande eftermiddagssolen. De ser så pigga och glada ut och liksom strålar av energi.

Den energin tar jag med mig nu, när jag måste slita mig från solen och ta en städomgång - men den blir verkligen light idag, det vill jag lova. Snart ska jag agera chaufför för dottern, som ska på introduktionsmöte inför sommarjobbet och under den stunden tar jag och fixar veckans matinköp. Det gäller att vara effektiv ;)

Nu ska jag vimsa till lite städning!

2 kommentarer:

  1. Jag blir vimsig med, härligt vimsig ;)

    Ha så skönt och fortsatt att njuta!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Suz,
    Tack för din som alltid rara hälsning - då ses vi kanske till helgen ?!
    Ha det så gott i sommarvärmen och varma kramar/Marita
    P.S Tror blommorna heter tovsippa. D.S

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz