lördag, oktober 04, 2014

Kanel - cinnamon

 
Idag är det kanelbullens dag! Inspirerad av detta bakades det kanelbullar i köket igår. Finns det något som slår doften av nybakta kanelbullar? Ljuvlig arom spred sig i huset och det går knappt att vänta tills de är klara:)

 
Dottern min hade lämnat sin systemkamera hemma och naturligtvis var jag framme och norpade den. Till sådana här bilder är det inte alls detsamma med min lilla kompakt, hur fin och bra den än är. Med 50 mm objektivet lyckas till och med jag få till lite fina bilder. Ja, jag är åtminstone nöjd;)

 
Så naturligtvis bjuder jag på en hel rad kanelbullebilder idag, håll tillgodo. Kanske blir ni lite sugna på att baka:)

 
Jag använder mig av det traditionella receptet baktill mjölpåsen, men bakar ut bullarna direkt efter att jag rört ihop degen och låter dem sedan jäsa 30 minuter på plåten. Skjuts in i ugnen efter pensling och voilà - ljuvliga kanelbullar.

 
Nu ska jag kasta mig i duschen, snart dags att åka på liten tjejträff med två fina bloggvänner. Så kul det ska bli. Längtar! Och kameran ska få följa med, kanske delar vi med oss av något;)
 
Ha en underbar helg, finingar<3


1 kommentar:

  1. Jättefina bilder. De ska du verkligen vara nöjd med. Mumsiga ser de ut. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz