söndag, oktober 05, 2014

Afternoon tea

 
Igår var jag bjuden på Afternoon tea hos en kär bloggvän. En otroligt mysig eftermiddag med två fina bloggvänner sprang iväg alldeles för fort och vips var det dags att åka hem. Men oj vad roligt det är att bubbla om allt mellan himmel och jord, höra andras tankar om olika saker och njuta av läckra bakverk.

 
Vi pratade bland annat om integritet i bloggvärlden och därför tänker jag i dagsläget inte avslöja vilka just de här bloggvännerna är. Jag har nämligen inte dubbelcheckat med dem om detta inlägg. Men jag vill ändå skriva något här, tacka dem för en fantastisk eftermiddag och intyga värdinnan och hennes familj att både mottagande, hem och bakverk upplevdes med väldigt mycket värme och omtanke från min sida. Vi kunde inte bli mer väl omhändertagna. Och till och med nya kattkompisar fick vi stifta bekantskap med. Speciellt en av dem hade väldigt kul med papper och snören.
 
Jag har hitintills bara mötts av värme i bloggvärlden och det tycker jag kan vara värt att nämna här<3 Det är så kul att hitta nya kontakter och upptäcka nya bloggar när tiden finns för det. Och ett extra plus är att jag numera känner betydligt mindre behov av att köpa glossiga magasin, jag tar en runda bland bloggvännerna istället:) 


 
Jag önskar innerligt att jag kunde klämt ner betydligt mer igår, men utsökta sandwichar, scones, cupcakes och brownies satte tyvärr tvärstopp för några ytterligare utsvävningar trots att det fanns ännu mer framdukat. Jag tänker inte ens försöka överträffa det här när vi träffas hos mig någon gång framöver. Och det är heller inte något jag alls borde ens tänka på, för huvudsaken är att vi har en härlig och avkopplande stund när vi träffas. Och det finns fortfarande så mycket kvar att prata om, vi har knappt tid att äta;)
 
Tack ni fina, för en härlig lördag!
 

 

5 kommentarer:

  1. Oj, så mycket gott… ser helt ljuvligt ut och så trevligt att träffas över afternoon tea! Jag tycker också att det är viktigt att man ber om tillåtelse när man nämner eller visar foton på någon person i sin blogg. Jag har också bara mött vänlighet i kommentarerna i min blogg och jag skulle nog sluta blogga ganska omgående om jag skulle få elaka kommentarer och påhopp.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  2. Underbart Suz! Så härligt att ni fick en sån mysig dag! Önskar jag kunnat vara med men som småbarnsförälder hinner man inte med allt. Långtifrån känns de som! Underbara foton också!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Underbart! Jag tycker att blogg världen är fantastisk. Jag har också bara mött värme. Och precis som du skriver så behöver man knappt köpa några tidningar längre. De finns så mycket inspiration i bloggarna. Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som ni haft en härlig träff!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack själv kära Suz. Det var så roligt att ha er här och att prata bort några timmar tillsammans. Inte klokt vad fort tiden rusade på. Men vi ses snart igen. :)

    Tack för allt vännen.♥

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz