lördag, oktober 05, 2013

Livslust


Att stå vid sjökanten och titta på svanarna som sakta glider fram och krusar vattenytan. Solstrålarna som värmer och skogen som doftar svagt av den annalkande hösten. Sånt här får livsandarna att vakna och jag känner mig avslappnad ända in i själen. Tänk att gårdagens skogspromenad kan få den här verkan på mig.

Bra att fylla depåerna och försöka ge en del av det till dottern, som verkligen behövde det igår. Det är mycket som fyller en tonårings liv och jag behöver gång på gång påminna mig om hur tunn linjen är mellan att vara på topphumör och att vara arg som ett bi eller jätteledsen. Att ämnena för humörsvängningarna skiftar lika snabbt som jag vänder mig om och att jag, som mamma, förmodas förstå att jag är okej trots att kommentarerna ibland är bitande.

Med min egen ålder i åtanke är jag själv på väg in i en förändring som också är obekant. Men ingen idé att fundera för mycket, vi tar det tids nog och fortsätter med energigivande skogspromenader:)

 
Önskar er alla en skön lördag!

2 kommentarer:

  1. Hej Suz!
    Ja det är ngt alldeles speciellt med naturen och vad den ger i såväl energi som ro. Igår fick jag en timme för mig själv med vovven och kameran vid havet. Så vackert, så galet vackert! Höga vågar, brus, sol och klar luft. Ren lycka! Mina pojkar har långt kvar till tonåren men jag följer några av er tonårsmammor längs den stundtals svängiga stig som ni vandrar med era barn och fascineras över hur tålmodigt och kärleksfullt ni bemöter såväl fina som tuffare stunder.
    Önskar dig en fon söndag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Suz!
    Att vara tonårsmamma är som att bli mamma på nytt. Det är svängningar som man själv inte hinner med i men man förväntas hålla hårt i den där handen när det blåser. Så älskade våra barn är, så väl vi vill dem. När jag tittar på min store son, som numera snart är en vuxen ung man så förundras jag över att han har varit en liten pojke med nyfikenhet och busig blick och jag undrar var tog alla åren vägen?

    Hoppas att du har njutit av en underbar helg!

    Kramar
    Nettan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz