tisdag, april 23, 2013

Vissa dagar bara passerar

 
Kan någon berätta för mig varför vissa dagar bara passerar, utan att det känns som om du får någonting vettigt uträttat? Jag vet att jag varit effektiv på jobbet, ätit lunch med väninna och tillbaks på jobbet igen. Blev seg i huvudet som bara sjutton i eftermiddags och så hem om för att sen iväg igen på informationsmöte om pensioner ... hur kunde jag komma på en sån idé!!!
 
Men ok, lite fin atmosfär på flott hotell i Ystad är inte fel. Lite information är säkert inte fel det heller, men det är ju så förblindat tråkigt ämne! Så snacka om att dagar passerar.
 
 
Drar lite med fingrarna genom timjan och oregano i uterummet, de har växt mycket! I köksfönstret står basilika, fransk dragon och ytterligare en timjan - det är härligt med färska örter. Dofterna fyller på min energi och en kväll förgyllde jag rödvinssåsen med en kvist fransk dragon, kan rekommenderas.
 
Måste ha små energioaser, dagligen. Det blir små mikropauser när jag kan öva mig på att vara närvarande i nuet. Eller varför inte härvarande, men då får jag koppla ner, logga ut och stänga av också:)
 
Hoppas ni får något ur händerna idag:)
 
PS. Ni glömmer väl inte kika in i min nyöppnade webbutik - www.vardagssaker.se eller via länken i högerspalten!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz