fredag, april 12, 2013

Ta sig tid ...

tumblr.com
 
"Take time to contemplate and deliberate" stod det på den lilla lappen på tepåsen, när jag lagade te på jobbet igår. Jodå, tänkte jag, den som hade haft tid med det! Men så stannade jag upp just där i tanken ... det här var nog ett litet tecken till mig att det är dags att verkligen ta sig tid.
 
Tid att fundera igenom och överlägga med sig själv. Prioritera. Andas djupt. Se målen och bestämma vägen dit. Kanske rent av vägen till ett rikare liv;) Ok, tänker ni nu. Nu har hon flippat ur, vad pratar hon om? Rikare liv? Har hon det inte bra?
 
Jodå, fantastiskt! Men vi var och lyssnade på Charlie Söderberg igår, ni vet den blonde killen från de första säsongerna av Lyxfällan. Inspirerande, för att inte säga lysande. En otroligt underhållande föreläsare, som fick två och en halv timme att försvinna i ett nafs. Tankeväckande om både ekonomi och annat som vi umgås med i tankarna mest varenda dag men som vi sällan formulerar i ord och ännu mer sällan berättar för varandra i familjen. Vad vi vill, hur vi gör för att nå dit osv. Hur fixerade vi är av det yttre till exempel, även om jag nog måste säga att jag en längre tid ändå tänker ganska mycket på hur jag mår i det inre också, så får jag mig en tankeställare av denne mans försök till ganska provocerande påstående under kvällen. Han undrade, bland annat, hur ofta vi är på kickoff med jobbet och hur ofta vi är det med vår livspartner eller familjen! Hur ofta vi pratar framtidsvisioner och vägen dit med familjen. Ta gärna chansen att gå på en föreläsning med honom, det skakar om - men inspirerar.
 
Så just nu vill jag helst av allt sitta på ett staket och dingla med benen, känna ljumma vindar rensa tankarna och få mig att verkligen djupandas. På kickoff . Tänka klart, bestämma väg, ta sats och våga hoppa!
Ha en skön fredagskväll!
 
 
 



1 kommentar:

  1. Hej Suz!
    Du kloka, fina kvinna! Vilket underbart inlägg att ta till sig av en sen kväll på Mallorca.
    Du inspirerar! Älskar bilden du valt ut också.
    Stor kram Anna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz