måndag, april 01, 2013

Desperat försök ...

 
... att hjälpa solen smälta bort snön från vår gräsmatta. Ja, det har vi gjort idag. Vi bor i södra Skåne för sjutton, snön ska inte ligga kvar i decimetertjockt lager i april! Kalla oss desperata om ni vill:)

 
Det får bli en bild till på den vackra fjädern, kunde inte motstå den. Annars har vi varit fjäderlösa i påsk, inte min stora förtjusning med en massa färgade fjädrar måste jag säga. Men det är tur att vi har olika smak, annars skulle tillvaron bli förfärligt tråkig;)
 
Bortsett från värkande axlar och rygg, av vårt lilla trädgårdpåhitt idag, så njuter jag i stora drag. Har fått gjort en del på "listan" men ändå hunnit njuta i solen med god bok och en kopp kaffe. Nu får jag väl se till att fixa lite kvällsmat och sen får en god kopp te avrunda den här påskledigheten.
 
Nu väntar april, en månad med flera roliga händelser. Berättar mer efter hand. Och nu tycker jag ändå att förkylningen känns bortflugen, så nya tag med lite mer rörelse i tillvaron. Mannen min var jätteduktig och tog en joggingtur idag! Jag mjukstartar med enbart planering och snöräfsning;) men nu jäklar, nu är det dags för förändring. Vågen struntar jag totalt i, men det finns ett par underbart mjuka jeansshorts i garderoben som jag vill kunna använda i sommar! Om jag kommer i dem nu - inte en chans:(
 
Önskar er en fin start på veckan och på april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz