fredag, mars 01, 2013

Vårkänslor

 
Underbar bild lånad från tumblr.com
 
Många bloggar handlar just nu om längtan till våren. Det är väl inte alls konstigt, med vår ganska mörka årstid. För min del blir våren bara ännu mer välkommen! Om vi inte hade haft våra årstidsskiftningar hade vi förmodligen längtat efter något annat.
 
 
Visst är det konstigt att det är först när ljuset återvänder som vi vill klä oss i färger igen? Borde vi inte lysa upp den mörka årstiden istället? Finns ju hur mycket varma mustiga färger som helst, som skulle funkat perfekt på höst och vinter ... men jag tillhör själv den grå/svarta skaran!
 
 
Men nu är det dags för pasteller eller lite klarare färger. Precis vad man känner för. Och vad köper jag då? Jo, en beige eller naturmelerad/sandfärgad tröja i bomull/viskos. Underbar känsla, men vadå fegt färgval:) Förbannat snygg till jeans, dock!
 
 
Spröda vackra vårblomster, finns det något härligare? Ju fler vi kan plocka på vår egen täppa ju roligare är det, men ibland får det shoppas lite fägring till bordet. Inget ont om tulpaner, men när vi kommer in i mars har jag nästan hunnit tröttna på dem. Nästan!
 
Idag känner jag mig lite piggare, så pass att jag tänker släpa fram stolen till uterumsdörren och låta solens strålar värma mina bleka kinder. Hemma från jobbet idag också och tänker inte anstränga mig det minsta med städning eller något sådant i helgen heller. Nej, vila för en ny arbetsvecka. Ta det lugnt och samla så mycket energi det bara går!
 
Njut av dagarna, våren är på väg!
 
(Samtliga bilder lånade från tumblr.com)
 

1 kommentar:

  1. Klart att vi alla njuter av dagarna och att våren verkligen är på väg. Längtar efter lite värme nu efter all denna kyla som det varit denna vinter.

    Hoppas att du får en underbar helg vännen!

    Kramar
    Nettan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz