söndag, mars 03, 2013

Teatime, energi och planering

(Bild lånad från tumblr.com)
 
En promenad i solen efter Vasaloppets målgång.
Sen en kopp te och en god bok bakom glasdörren i uterummet.
Känner mig piggare, men kommer ägna dagen åt att samla energi.
 
Energi för kommande vecka när det ska:
 
Jobbas, både som anställd och med det egna. Nu ska det minsann hända saker:)
Tiden ska planeras väl denna och kommande veckor!
 
Ätas nyttigt! Även dottern vill att vi ska sätta igång på allvar. Hon ska till och med börja äta broccoli, säger hon!!! Och det är en rejäl uppoffring, trodde jag aldrig jag skulle få höra från henne!
 
Smygas igång med motion! Ja, jag väljer smyga för att inte vara för överambitiös:)
 
Få ordning på tvätt och städning! Det har ju blivit rejält eftersatt de här dagarna, när jag mest legat i soffan och värmt mig under filtarna. Dammtussarna virvlar och tvättkorgarna svämmar över:(
 
Och så hjälpa till på dotterns och hennes kompis 18-årsfest för kompisarna ... eller ska vi säga försöka hålla ordning? Huh, jag tror inte jag är bra på sådant, ge mig styrka! Och öronproppar;)
 
Ha en fortsatt skön söndag!
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Wow Suz, jag känner energi när jag läser det här! Jag hakar ;)

    Skön söndag, skönt att samla ihop tankar och strukturera lite. Kicka igång veckan mentalt så att säga men ändå ha tid att koppla av och njuta av söndagen.

    Jag ska göra detsamma!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Lycka till med alla nya utmaningar inför nästa vecka:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Lycka till med din härliga utmaningar Suz, är säker på att du kommer att få en bra vecka!

    Kramar

    Nettan

    SvaraRadera
  4. Låter som en trevlig plan. Involvera alla så blir det oftast lättare. En kopp te och alla planer blir lättare.

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad roligt att jag hittade in till dig.
    Får jag vara nyfiken och fråga vad du jobbar med?

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz