torsdag, februari 28, 2013

Bokstäver, ord, meningar ...



tumblr.com
 
Bokrean startade i tisdags ... har det undgått någon? Jag föll för frestelsen igen. Men höll mig ganska lugn ändå. En och annan kokbok, någon feelgoodbok. Ligger här lite feberyr och bläddrar lite förstrött. Inte med samma känsla som när jag är helt frisk. Orken är liksom inte där, men inget gnäll nu - det är bara en simpel släng av det där som alla andra dras med, feber, hosta och ont i kroppen. Te i mängder, soppa och strax ska jag släpa mig bort till kylen och ta lite vindruvor.
 
tumblr.com
 
Skidskytte på tv, halvsov till Eat, pray and love tidigare idag (lugn, jag har redan sett den en gång!) och kommer på att här är en film till som är bättre än boken (vilket jag mycket sällan tycker). Nu skiner solen underbart fint därute. Jag ställde mig en liten stund i uterumsdörren och lät strålarna värma mina kinder, inget går upp mot de första värmande solstrålarna. Och det härliga ljudet av droppandet från smältande snö!
 
Schas nu, tråkiga influensa eller vad det nu kallas! Jag vill vara frisk som en nötkärna, motionera, jobba, laga god och nyttig mat, sitta med en kopp ute i solen, smida planer för semester, roadtrips, fikabesök och spontanträffar av alla slag. Läsa massor av böcker, skriva långa blogginlägg (vilket jag nästan klarar nu också, bara lite svettig trots att jag ligger i soffan).
 
tumblr.com
 
Visst är det så! Det känns som man måste lämna ett gäng vänner man nyss lärt känna och som man inte alls vill överge redan. Den där känslan som man får ibland, när man säger "vi hörs" och så vet man ändå någonstans långt därinne att så blir det nog inte. Vi vill gärna, men det blir liksom aldrig riktigt av.
 
Dagens bilder har jag lånat från tumblr.com, dottern fick mig att börja kika in där och då ramlade jag över hur många bilder som helst. Jag vet att jag är sent på det, men jag har haft ett litet löjligt krav på mig själv att ha egna bilder. Så behöver det inte vara alltid, en bit på väg mot målet att det ska vara kravlöst i bloggvärlden. Det behöver faktiskt inte ens vara en bild alltid! Kommer att bli några inlägg med lånade bilder nu, det är inte riktigt läge för kameraanvändning just för tillfället. Men om ett par dagar ska jag minsann vara på gång igen!
 
Böcker förgyller livet! Men så är jag en boknörd ...


4 kommentarer:

  1. Hej Suz!
    Här kommer en krya på sig hälsning! Jag har helt missat eller ignorerat bokrean iår. Det blir en massa pockets istället. Har en hög böcker just nu som jag köpt eller lånat. Härligt! Ska ta och se "Eat, pray & love", provade läsa boken men tröttnade snabbt. En kollega hade varit på bio igår och sett underbar film av Dustin Hoffman (tror jag det var). Det är härligt att se bra film på bio men är lågt prioriterat hos oss just nu. Men hyra en film är aldrig fel! Jag snubblade på tumblr i förrgår och älskade bilderna! Fotoinspirationen är inte som störst just nu men i takt på vårtecken kan det nog ändra sig.
    Sköt om dig, snart kan du göra allt det roliga du nämnde ovan!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Nej men är du också sjuk :( Så många är sjuka. Fortsätt ta hand om dig så gott det går!

    Hmm..jag har sett den filmen men har inte läst boken som jag har liggande i lådan. Blir intressant att se vilken jag tycker bäst om.

    Krya på dig! Kram från mig.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Verkar som om det är influensa topp, nu när det är lördag hoppas jag att du mår mycket bättre och är på benen. I år har vi klarat oss från influensan men förra året däckade hela familjen och det var inte kul, inte kul alls så du har mina sympatier vännen.
    Bokrean i år var så där, gjorde ett kokboksfynd och två skönlitterära böcker men sen gav jag upp, går nog en runda till nästa vecka men det känns så där lite avslaget i år.

    Ha det nu alldeles underbart och krya på dig!

    Kramar
    Nettan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz