fredag, november 23, 2012

Vintertid



Visst är det så att vi närmar oss vinter, delar av Sverige har redan fått den! Vi här nere i söder kan inte alltid räkna med vit jul, än mindre Lucia och första advent. Men vi uthärdar ändå, har fått lära oss det under vår uppväxt - julen kan vara grön. Värst var det när man var barn och fick pulka eller skidor i julklapp! Men jag vill gärna ha en vit jul, fortfarande. Åtminstone hög luft och rimfrost.
 
Imorgon står jag som utställare på julmarknad för andra gången i mitt liv:) Första gången känns som hundra år sedan, på Johannamuséet utanför Skurup och sålde mina egenhändigt tillverkade tittskåp - men naturligtvis talar vi tidigt nittiotal:)
Den här gången finns jag på Sövde Musteri, och tar upp beställningar för Zelected by Houze. Riktigt bra erbjudande och fraktfritt, om man hämtar leveransen hos mig. Alla som beställer deltar också i en utlottning om en tomte från ZbH - det är väl inte dumt?
 
Hyacintvasen ovan finns att beställa för 199:- och då får man 2-pack! Ett annat förslag är att plantera sina små finingar i muggarna från ZbH, lagom liten söt gå-bort-present i vinter kanske!
 
Idag har vi haft strålande solsken en större del av dagen och jag känner att energin sakta men säkert kommer smygande. Jag kan konstatera att november ofta är en väldigt grå månad, dimmigt och regnigt, blöta löv och gråa moln. Och jag känner mig precis lika tung som vädret. Mörkret som nästan helt tar över, vissa dagar känns det som om det aldrig ljusnar. Och då pratar vi ändå Skåne! Så här har vi förklaringen till min lilla bloggfrånvaro. Jag är helt enkelt så trött och håglös just nu, tappar tron på mig själv lite och skulle helst vilja gå i ide. Inga bra bilder på sistone, ingen inspiration till blogginlägg. Måste helt enkelt prioritera det viktigaste och det är det som händer i verkliga livet. Blogg och annat pyssel får vänta tills tid och ork finns. Och det blir bäst så.
 
Så att boosta med julkänsla imorgon blir helt perfekt. Fick en liten dos redan förra helgen, när vi var i Göteborg och besökte Liseberg och deras julmarknad. Hann även med en sväng på stan, gjorde av med lite pengar och konstaterade att de skulle ha julskyltning redan i söndags.
Nu var det egentligen en show med Lena Philipsson som tog oss till Göteborg på fredagskvällen, en hotellövernattning och så lite shopping på lördagen och vi hade trevligt. Som vanligt med detta härliga gäng vi brukar åka iväg med. Och när är det fel med god mat, lite show och trevliga människor att umgås med? Lena var också bra, proffsig show och härliga dansare. Vi satt ända framme vid scenen, men mobilbilder är vad det är ... låter dem vara kvar i mobilen, och de hamnar inte här på bloggen:) Sen måste jag ändå säga att Ledins show var ett strå vassare, tyckte jag.
 
Nu höll jag alldeles på att glömma berätta att fina Nettan, med bloggen Livets pussel, varit så gullig och gett mig en blogg Award! Det är en hel vecka sedan och jag blev naturligtvis både glad och hedrad - det värmer så väldigt mycket. Jag är ledsen att jag inte skickat den vidare än, men det har varit lite mycket som pockat på uppmärksamhet och jag vill gärna vara närvarande i det jag gör och inte hasta igenom något halvhjärtat. Därför kommer jag göra ett alldeles speciellt inlägg med denna Award, svara på frågor som berättar lite om mig och sedan skicka den vidare till några bloggar som är speciella för mig. Håll ut ... fortsättning följer!
 
Ha nu en alldeles förträfflig helg och kika gärna in på gården hos Sövde Musteri, om ni har vägarna förbi. Det brukar vara riktigt mysigt där!
 

 
Kramar från Suz!

2 kommentarer:

  1. Å, Suz jag skulle älska att komma förbi Sövde Musteri! Ibland känner jag mig alldeles för långt borta från det som jag vill ha i mitt liv.

    Jag har sett bilder från Göteborg och hur fint de har ljussatt staden. Härligt! Kan tänka mig att ni hade en fin helg och roligt att gå på show också.

    November är tuff! Här är antalet soltimmar relativt konstanta, men dagarna är kortare och det blir mörkt vid 16:30-tiden. Jag känner precis som du skriver, hur jag orkar mer när solen lyser men jag kan även längta efter att få mysa till det hemma, njuta av den här tiden och ta det lite lugnare. Det rullar på här i samma tempo. Kroppen hänger inte riktigt med. Jag behöver lite paus ;)

    Lycka till på julmarknaden! Tycker du har så mycket fint från ZbH!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Ja, nu längtar vi efter snö. Inte slask, utan den där snön som ligger kvar och lyser gnistrande vit. Vi håller tummarna för en vit jul detta år.

    Som jag skrev i förra inlägget så är det synd att jag missade er julmarknad men nästa år vill jag verkligen komma och se dig "in action". Ge en kram och spana in dina fina saker. :)

    Idag inhandlades ett helt gäng med rosa och blå hyacinter och doften börjar redan sprida sig här hemma. Vackra amaryllis blev det också. Nu tänker jag tanka julkänsla så mycket det bara går. ;)

    Du är inte ensam Suz. November är tuff. DE korta dagarna och det kompakta mörkret tar på krafterna och energinivån är inte stor. Här har vi varit helt slut den senaste veckan och behovet av sömn och vil ahar blivit mycket större. Men nu hoppas vi att julkänslan och allt ljus ska sprida sig och få våra ögon att glittra lite extra.

    Men vad det gäler bloggandet får du absolut inte tappa tron på dig själv vännen. Du är en fantastiskt fin människa och det lyser igenom i både dina bilder och ord här på bloggen. Likaså i de kommentarer du lämnar i kommentarfält. Så tvivla inte. Du är fantastisk.♥

    Själv har jag och maken pratat mycket blogg i veckan. Stressen smyger sig in i mitt liv fast jag kämpar med allt jag har att hålla den borta. Samtidigt som jag är oerhört smickrad över ett rent galet besöksantal så brottas jag med ett enormt dåligt samvete för att jag inte hinner med att besöka mina favoritbloggar, nya besökare, besvara kommentarer och mail. I veckan tog det dåliga samvetet över och blev större än glädjen. Maken som känner mig bättre än någon annan såg det och tyckte att jag ska dra i handbromsen. Strunta i bloggen och bloggvärlden ett tag. Bloggen ska enbart vara glädje. Inget annat.

    Jag vet att han har rätt och i veckan har jag svajjat mellan att ta paus eller helt enkelt sluta blogga. Kanske borde jag sluta på topp och ta nya vägar mot nya äventyr. Jag vet inte. Jag funderar vidare och försöker under tiden intala mig själv att jag är "good enough".

    Vad mysigt med härlig showhelg i Göteborg. Underbar boost! :)

    Stor kram till dig kära vän♥


    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz