fredag, november 09, 2012

Time out



Efter att ha varit på vårdcentralen med dottern (nödvändig koll på hörseln), lämnat henne vid bussen och sen ett snabbt stopp i livsmedelsaffären tar jag nu time out i soffan en stund.

Ja, jag har städning, tvätt, bära kollektionsväskor och helst lite trädgårdsarbete på agendan. Och lite jobb med ZbH. Men orders från gårdagens visning är lagda och veckan har varit ganska intensiv ... jag tänker vända på det idag. Jag börjar alltid med måstena och tänker att bara jag blir klar med det och det, då ska jag ta en kopp te och vila en stund. Och kommer jag dit när jag har hela listan klar? Nej, då är dagen slut och ska vi göra något på kvällen slänger jag mig i duschen och så var den dagen gången.

Så nu myser jag till det en stund med te, inhandlat nybakt italienskt bröd och lite blogg, tidningsläsning och kanske till och med en koll på gårdagens "Hela Sverige bakar" som jag hoppas mannen spelade in till mig (han lovade det).

Kanske hörs vi igen under dagen, kanske skippar jag en del på listan (ingen lär ta det ifrån mig) för nu är det min tur att värma soffan!

Ha en skön fredag och lova att inte stressa!

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Ta det med ro det är som sagt ingen som tar måstena ifrån dig. Här skiner solen och min fredagsfrukost (bacon o äggröra) är intagen, lyxade med dotterns fantastiska valnötsbrownie till kaffet. Nu skall jag ut och skotta av ett lass havregrynsgröt från kärran, med spade!!! Kul o tröska i november, men SOLEN skiner. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz