onsdag, maj 20, 2015

Trädgårdsrunda

 
Häggen i söndags, en av de utslagna klasarna
 
 
Häggen ikväll, nu står nästan hela trädet i blom

 
Purpurapeln med sina härligt doftande blommor,
ser ni lystern på husgaveln där bakom - nymålad!
 
Lovade ju bilder på vår hägg i trädgården och här kommer en uppdatering.
Naturligtvis fick huset komma med på ett hörn, måste ju visa lite av det nymålade:)
Purpurapeln doftar underbart och jag tar gärna en extra sväng förbi dem.
 
Igår la jag ut en bild på Instagram och skrev att det skulle dröja år innan jag målade några spröjsar igen ... gissa vad jag gjorde efter jobbet, veckohandling och matlagning! Jodå, stod och målade om tre av dem för tredje gången. Så går det när mannen min slipar hårt och det är svårt att få färgen att täcka;) Men nu, nu är det minsann klart och mannen min har putsat alla fönster ikväll - så fint!
 
Dessutom har vi blivit bjudna på fika av dottern ikväll, som laborerat i köket idag - mums!
Bild kommer strax på Instagram @suzannsjodin.
 
Den här veckan blir det jobb även imorgon, behöver vara ledig lite nästa vecka på grund av besök på ögonkliniken och lite annat. Men på fredag är det ledig dag och jag hoppas på lite fint väder och är sugen på att fixa lite krukor i trädgården och uterummet.
 
Ha det fint!


2 kommentarer:

  1. Häggen är så vacker! Jag har aldrig känt doften av en sådan apel, men vilken lycka att ha den utanför knuten.
    Haha, ja jag läste det inlägget på insta, men nu är det väl iaf klart ;) Fikan som
    ni blev bjudna på såg mer än smaskig ut också!
    Fin dag till dig!
    Kramen Pia

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på häggen. Vad duktig du är som har målat så mycket. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz