måndag, mars 09, 2015

Sunt och gott!

 
Smoothies är gott, sunt och lätt att göra. Dottern inhandlade lite inspiration åt oss på bokrean. Jag blir så sugen när jag bläddrar igenom boken ... vill rusa iväg och köpa nyponpulver och annat som vi inte har hemma. Riktigt spännande att prova annat än det vanliga.


Men så kommer jag till de där recepten som innehåller juicer och gärna färskpressade sådana. För länge sedan ägde jag en råsaftcentrifug som enbart stod i skåpet efter att nyhetens behag avtagit. Den fortsatte till mina föräldrar och utsattes för samma behandling där. Tror inte den existerar längre överhuvudtaget. Jag är inte sugen på att skaffa en ny, tror den kommer gå samma bistra framtid till mötes som den förra. Men det är ju så gott med morotsjuice t ex! Hur löser vi det?

Jo, hittade på nätet ett tips om att slanta morötterna och tillsätta lite vatten och helt enkelt köra det i mixern. Jag ska prova detta så fort det är dags för nästa smoothie, lovar återkomma i ärendet. Funkar det är det absolut toppen.

Det här får bli veckans sunda. Vi fortsätter ta små steg i taget, mannen min har börjat springa och jag kör powerwalks och crosstrainer. Nöjd med det lilla, bättre än inget!

Kramar till er<3


2 kommentarer:

  1. Jag är smoothiesbesatt=))
    Bästa som finns som snabb lunch eller mellanmål.
    Går ju att variera hur mycket som helst!

    Blir kul att läsa om det funkar med morötterna!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Låter supergott! Har inte provat att göra själv. Får testa. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz