fredag, mars 27, 2015

Ljus - fotoutmaning

 
Jag fångade eftermiddagssolen en dag och morgonsolen en annan. Tycker skuggspelet på bordet ser mysigt ut och tulpanerna får ett extra djup. Att tolka ljus som jag gör idag behöver man ju inte, så jag ska kika in hos Fröken Foto för att se hur andra har tolkat dagens tema.
 
Ljuset har stor betydelse för mig. Piggare och mycket mer energi om solen är framme. Är jag nog lång ifrån ensam om. Visst kan det vara skönt med mörkret och att få sjunka ner i soffan med tända ljus istället, men håll med om att det är tur vi har årstidsskiftningarna - så att vi kan få lite variation.


Den här bilden publicerade jag på Instagram och Facebook i onsdags, en morgonsol som verkligen försöker bryta sig igenom morgondiset. Min väg till jobbet. Genom skog och öppna landskap. Ser ofta både hjortar och storkar och diverse andra djur. När säsongen tillåter går det nötkreatur och får i ängarna längs vägen. Jag njuter, är så glad att detta är min utsikt på väg till jobbet.

Ha en härlig fredag och kika in hos Fröken Foto för att se fler tolkningar av dagens tema - ljus!


7 kommentarer:

  1. Ljus är ljuvligt! Dina bilder också:)!!
    /Anna
    Http://www.annapannapuff.se

    SvaraRadera
  2. så fina foton !!!! olika sorters ljus visar du ju ....

    SvaraRadera
  3. Jag njuter också allt som oftast av det vackra landskapet på väg till jobbet och tänker ofta att jag skulle ha haft kameran med för att föreviga de vackra dimmorna över åkrar och ängar. Har ju faktiskt också med en bild idag från min väg till jobbet, men den tog jag en tidig helgmorgon när cyklade samma väg för att just kunna fota allt det vackra :)

    SvaraRadera
  4. Härliga ljusbilder. Visst är det ändå så att vi mår bäst av årstidsväxlingarna. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder av ljus och ja, det är en riktigt skön skuggbild av ljus och skugga du fått till. Helt galet vacker färg på blommorna också!
    Fin helg till dig!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Tulpanbilden, jag säger bara tulpanbilden! Harreligen... Jag gillar verkligen hur ljuset lyser igenom bladen på tulpanerna. De såg ut som av metall vid första anblick.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så läckra dina bilder är. Skuggorna och tulpanerna, ja färgen är så fin! Den mystiska bilden, vad händer efter krönet....
    Hoppas du har en riktigt fin helg!
    Kramen

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz