torsdag, december 18, 2014

Julfavoriter

 
Julskinkan, chokladkola med flingsalt och julmarmelad.
Det är mina matfavoriter på julen:)
 
Här köps färdigkokt julskinka som jag bara griljerar.
I år blev det faktiskt en ekologisk!
Men bild på julskinkan, som dessutom inte är griljerad än ...
nej, det tror jag vi står över.
 
Chokladkolan är inte kokt än,
därav utebliven bild.
Om den ska tillhöra just matfavoriter
är kanske tveksamt.
 
Och marmeladen, ja den är inte heller kokt.
Men jag siktar på söndag;)
Så bilden är faktiskt gammal,
så fuskig är jag.
Men den få klassas som mat,
lika god till ost som till scones.
 
Vill ni se fler julfavoriter, kika in hos Tatjanis.
 
Ha en fin 18 december<3
 
 

5 kommentarer:

  1. Julmarmelad låter gott. Blev nyfiken på den=))

    Här ska idag köpas de sista julklapparna, sen ska jag bara rulla köttbullar som en tok...
    Mjuk dag till dig/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Härligt bidrag!! Ja skinkan, grönkålen och köttbullarna tillhör nog mina julfavoriter. Och såklart vår choklad och regnbågskaka, de är också viktiga...och så... :D Nej där får jag nog sätt punkt.
    Önskar dig en fin fortsättning på din dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Julmarmeladen blev jag allt nyfiken på.
    Fint bidrag.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Goda julfavoriter. Jag brukar också bara griljera skinkan. Det blir hur bra som helst. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Julmarmelad :) mums, vad är det i den? Av någon anledning tänker jag på fikon? Men ja - hit me - vad är det i den :)

    Nyfiken i en strut = Tatjanis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz