torsdag, juni 19, 2014

Glad Midsommar!

 
Vallmo, ett hav av de vackraste röda blommor!
Visst hör de midsommar till?
Vi hittade den här vackra vyn utanför Ystad för några år sedan.
Men de är mer sällsynta nu för tiden, åkrarna besprutas för att slippa
bli överhopade av "ogräs". Full förståelse för lantbrukarna, men jag
saknar barndomens överflöd av midsommarblomster på alla åkrar.
 
Nu är det långhelg igen och sommaren är i full gång.
Utanför strilar regnet, undras tro hur det blir imorgon.
På tv rullar fotboll, jag är totalt ointresserad!
Men jag kan ju få annat gjort, som att läsa, blogga och fundera.
 
Behövde ha armbandet med stjärnan idag.
Fingra på berlocken och känna mig lite stärkt.
Jag kan också uträtta saker, jag vet att jag kan.
Fastän jag ibland står utan mål och fokus.
Den finns där någonstans, min uppgift i livet.
Kanske har jag många?
Är det möjligt att vi är ämnade för något speciellt eller
är det meningen att vi ska göra det som faller oss in?
 
Tack för alla fina kommentarer på mina senaste inlägg,
de stärker mig oerhört ska ni veta! Stora kramen till er.
 
Ha en riktigt fin midsommar<3
 

4 kommentarer:

  1. Glad midsommar önskar jag dig också Suz! Hoppas på solsken imorgon men det blir vad det blir!!! Älskar också vallmofält, så oslagbart vackert!
    Stort grattis till bloggen och din 3-års dag ihop!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vill önska dig en fin midsommar. Hoppas solen lyser på oss. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hörde just på ett TV-inslag att det är endast 0.5% kvar alla Sveriges ängar med den vackra floran…det är gödsel för att ta bort gräset och annat som förstår. Vi måste vara rädda om det vackra vi har!

    Finaste Suz…önskar vi kan ses en dag!

    Glad Midsommar till dig och familjen!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Först grattis till bloggens 3-årsdag i efterskott. Önskar dig en fortsatt mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz