onsdag, maj 28, 2014

Minnen - veckans bloggutmaning

 
Minnen - en lång rad fina minnen.
De blåstrimmiga lyktorna (egentligen glas) får mig att minnas
en härlig weekend i Kosta. Med massor av snö och bad
utomhus i bubbelpool. Massor av glaskonst och glasbar.
 
Renskinnet, som skymtar i bakgrunden, köpte mannen min och jag
på en härlig överraskningshelg han ordnat.
Med presenter och julkonsert och allt.
 
Och snäckorna - vad kan jag säga,
de senaste resminnena från Floridas stränder.

 
Att fingra lite då och då på de vackra ytorna.
Jag kan känna stranden under fötterna
och höra havets brus.

 
De allra vackraste mönstren.
Som minner om en av de skönaste och härligaste
upplevelserna vi någonsin haft i familjen.
Minnen som jag för alltid kommer att bära med mig.

 
Underbara former.
Fossil från hajtänder.
Läckert!

 
Och ett annat resminne.
Vasen från Santorini 1991.
Den vackra, grekiska ön som för alltid
vilar i mitt hjärta.
 
Bloggutmaning hos Tatjanis.
Kika in hos henne för att se fler bidrag.
 
Ha en fin onsdag!
Jag ska jobba länge, länge idag.
Grilla hamburgare till en lång rad kundbesök på mitt jobbs jippo.
Men jag smiter iväg på dotterns vernissage,
naturligtvis. Sånt vill man ju inte missa!
 

1 kommentar:

  1. Vacker Suz o grattis till anmälningen till Midnattsloppet eller vad man nu säger - bra jobbat o kämpa på!!!! Heja dig!!

    KRAM - Tatjanis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz