måndag, april 28, 2014

Jills veranda

Bild lånad från jilljohnson.se
 
Såg ni Jills veranda? Vilken mysig programserie! Jag föll som en fura och nu vill jag också hälsa på henne, sitta på verandan och smutta på en whisky och lyssna på country! Klä mig i slitna jeans, härliga toppar och snygga boots eller i romantiska klänningar. Glida omkring i Nashville i amerikanska bilar. Vilka miljöer, detaljerna och känslan - så mysigt. Jag skulle ju naturligtvis ha väldigt svårt för att få fram några toner, men ändå ... jag skulle nog kunna få fram en favoritlåt och en bucket list hade inte varit några problem ;)
 
Jill själv är ju hur sympatisk som helst och här i Sövde har vi haft förmånen att få träffa henne eftersom hon uppträtt två gånger i vår amfiteater. För min del får hon återkomma när som helst! 

Bild lånad från www.webbtv.se
 
Och gästerna var också så mysiga, en del lite oväntade, men allt som allt en härlig stämning och väldigt skiftande karaktärer. Kul att få se Titiyo igen men framför allt att höra. Kakan Hermansson, Rikard "Skizz" Bizzi, Marit Bergman och Magnus Carlson gav oss sina favoritlåtar och vi fick följa dem på äventyren med att uppfylla sina respektive bucket list. Men det avsnitt som satte störst spår i min själ var när vi fick följa Kristian Gidlund i Nashville. Jag kan nog höra honom och Jill göra "Blue Eyes Crying In The Rain" hur många gånger som helst och jag sjunger högt och intensivt. Bara det ni ... att jag sjunger.
 
Det var inte bara Jills cd jag beställde hem på nätet, även Kristian Gidlunds bok "I kroppen min" har nu också landat i min bokhylla. Jag berördes djupt av de tankar han delade i Jills program och hur bekymrad han var över sina anhöriga, att de skulle fastna i hans död och inte gå vidare så som han ville att de skulle göra. Jag har hört mycket om hans blogg men aldrig kommit mig för att läsa. Det blir ändring nu.
 
Sen fanns det ju en liten "askungesaga" också med - Doug Seegers. Vilken resa den mannen är med om! Att få stå i en legendarisk studio och spela in sin egen låt efter att ha blivit "upptäckt" av Jill och Magnus. Sen bär det av till Sverige. Han verkade vara en man med båda fötterna på jorden. Jag tror de allra bästa countrylåtarna kommer direkt ur livet. De berättar något. Lyssna!
 
Det var inte bara helhjärtat nöje i Jills veranda, även starka känslor. Alla gästerna lämnade ut en bit av sig själva och fick åtminstone mig att tänka till från lite olika håll. Nyttigt det där, att få lite olika infallsvinklar och påminnas än en gång om hur allt har ett enormt färgspektra och att saker och ting inte bara är svart eller vitt.
 
 
 
Jag vill avsluta det här inlägget med ett tänkvärt citat som dök upp i ett annat socialt media idag. För visst är det så att vi säkert inbillar oss att vi "måste" göra tusen saker som egentligen kan vänta och kanske i bästa fall inte ens behöver göras. Tänk vad mycket tid vi skulle få över! Att göra det vi vill.
Inte slösa bort livet på sånt som vi bara tror vi måste göra!
 
Vad vill du?
 
Önskar er en fortsatt fin vecka<3
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Skriver under på allt! Ett av de härligaste programmen på länge, Jills Veranda. Jag sitter där mer än gärna med dig och Jill!!

    Underbart citat som jag gillar skarpt.

    KRAM finaste!

    Lotta

    SvaraRadera
  2. Det programmet har jag missat. Får kolla upp det. Ditt fina citat. Stämmer jag in på. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz