söndag, juni 02, 2013

Snabbtitt & trädgårdstips

Backsippa efter blomning, vacker även såhär!

Idag blir det bara en snabbtitt inom för att önska er en riktigt skön söndag! Imorgon börjar en ny vecka, den första i juni och lämpligt nog lite kortvarianten:) Firar ni Nationaldagen? Vi har aldrig riktigt kommit oss för med något speciellt firande denna dag, men inget ont om de som vill göra det. Man kan ju faktiskt ta tillfället i akt att fira allt möjligt ... varför inte bara fira att sommarmånaderna nu börjat:) Antingen blir det bara sköna hemmadagar eller så kanske vi får för oss någon liten roadtrip, vem vet?

 
Ett litet trädgårdstips såhär på söndagsförmiddagen:
Vi verkar få bukt med lössen på vår murgröna i uterummet, OM vi ställer en kruka med tagetes i närheten! Har hört att man gärna kan plantera tagetes i närheten av rosor för att just undvika lössen, men det verkar fungera även på murgrönan:)
 
Ha nu en riktigt skön söndag, mina vänner! Här ska strax slås in paket och fixas kort för vi ska fira en 25-åring:) Undras tro vad jag ska ta på mig? Finns aldrig något i garderoben;) Något min käre man inte håller med om (som fick skruva upp en nedfallen klädstång idag!)
 
Ha en riktigt bra start på kommande vecka:)

3 kommentarer:

  1. Ja sååå fina även utblommade! På nationaldagen firar vi far i huset som fyller år och sedan pyser jag på jobbet. Barnen är lediga från skolan så vi hinner äta gott innan jag far.

    Äsch klädstången satt bara väldigt dåligt! ;))

    Kram, fin vecka önskas dig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Ha, ha det där känner jag igen...Inget att sätta på mig, undrar hur många gånger jag yttrat den frasen till min mans stora förfäran. Nationaldagen kommer jag att fira i köket då allt skall slutföras inför studentbuffen. Sen är det bara att hålla tummen att solen strålar på fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Tack för tipset med tagetesen bredvid rosor. Vi män ser lite olika på det där med era kläder. :) Vi tycker ju att ni är snygga som ni är.
    Kram Bosse

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz