fredag, juni 14, 2013

Kardemumma

 
Vallmo, tremastarblommor, dagliljor och lavendel - skön blandning i trädgården just nu. Lavendeln har ju inte slagit ut än, men man anar lite lätt blålila i knopparna. Välbehövligt regn har fallit, men jag hoppas vi får lite uppehåll nu med tanke på alla studenter. Dottern ska iväg och fira många i eftermiddag och ikväll. Misstänker att det blir till att skjutsa något;) 

 
Den här mumsiga kardemummabullen fick åka med hem i påsen i morse. Var inte alls meningen, jag skulle bara handla tunnbröd när jag lämnat dottern på jobbet ... förstår inte alls vad som hände! Stegade in i butiken och kände doften av nybakta kardemummasnurror, fann mig stående vid hyllan stoppandes en bulle i påsen. Vet inte vad det är med mig och kardemumma. Nåja, det kan jag vara värd! Fastän jag vet att sköterskan kommer att skälla på mig vid hälsoundersökningen om ett par veckor.
 
Vaknade tidigt i morse med en värkande nacke och dunkande huvud, bara att stega upp och inta värktablett och så rakt i säng igen. Kändes bättre när jag vaknade efter någon timme och förmiddagen har gått i en rasande fart med tvätt, städning och byte av sängkläder. Nu blir det lunchpaus och en stunds läsning. Liten omgång med massagekudden och sedan nödvändigt pappersarbete. Och tror bestämt det är dags att ringa en vän, det var alltför länge sen.
 
Skogspromenaden tänker jag ta när det slutat regna. Det blir bra att få röra på kroppen och andas regnfrisk skogsdoft. Och rena samvetet efter bullen. Men gott ska det bli, med Earl grey de luxe i den gamla tekoppen och kardemummadoften i näsan.
 
Ha en härlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Å Suz, jag älskar kardemumma! När jag kommer till Stockholm ska jag äta massor av kardemummabullar ;)

    Jag blir lycklig att läsa när du skriver om en skön skogpromenad och "Earl grey de luxe i den gamla tekoppen och kardemummadoften i näsan"

    Det vill jag också göra!

    KRAM <3

    SvaraRadera
  2. Den där bullen ser ju otroligt lockande ut!! Skönt att kunna krypa tillbaks ner i sängen när man inte är på topp och sedan vakna senare full av energi!

    Hoppas du hade en härlig skogspromenad!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz