tisdag, september 11, 2012

Vinn ett litet hus

Vill du vinna detta söta lilla hus?
 
Jag har tidigare skrivit här på bloggen att jag försöker undvika statistik och antal besökare här. Och det tänker jag fortsätta med, i allra högsta grad! En orsak är att det inte verkar fungera med att filtrera bort mina egna sidvisningar, hur jag än bär mig åt och den andra, och egentligen största orsaken, är stress.
 
Jag vill inte befinna mig i det där ekorrhjulet med ju fler besökare ju mer dåligt samvete så fort jag inte hinner uppdatera eller kommentera. Läser det med jämna mellanrum hos flera bloggerskor och känner med dem, förstår att det lätt blir så när besökarna blir flera. Nu har jag inte så många läsare och får kanske inte heller ...
 
... men nu är jag helt enkelt bara lite nyfiken över vem ni är som läser här hos mig! Jag får liksom känslan av att det är några till som kikar in, förutom dem som ofta kommenterar. Och det är jättekul:) Ingen behöver känna sig tvingad att kommentera. Det ska vara roligt och inspirerande att surfa runt på bloggar och ibland fastnar jag för vissa och följer dem ett tag, för att sedan skifta över eller hitta någon annan. Somliga stannar jag kvar hos, även om jag aldrig fått någon kommentar av dem. Det spelar liksom ingen roll, så länge jag tycker det är roligt att läsa hos dem så är jag kvar där. Och inte är jag så flitig själv med att kommentera alltid. Som sagt, det ska vara kul och jag ska ha tid över. Andra får jag någon sorts kontakt med som gör att det nästan känns som om jag känner dem, eller i varje fall, skulle kommit väldigt bra överens med dem om vi träffats. Cybervärlden kan vara hur fin som helst:)
 
Alltså - vem är ni? Snälla, skriv ett par rader till mig om er själv och varför ni kikar in här och vad som eventuellt får er att återvända. Ni behöver inte lämna ut er i kommentarsfältet om ni inte vill, det går alldeles utmärkt att maila mig på sovdesuz@gmail.com så blir ni anonyma för alla utom mig:)
 
Jag lottar ut ett 2-pack hus från Zelected by Houze och drar vinnaren bland svaren jag får in! Det spelar ingen roll om ni lämnar kommentar eller mailar, alla är med i utlottningen, men skicka ditt svar senast den 30 september 2012:) och lämna så pass avsändare att jag kan få tag i er för en adress att skicka vinsten till!
 
Så spänd - vem är ni?
Önskar alla mina vänner en fortsatt fin vecka!

11 kommentarer:

  1. Hallå var inne hos Goda Stunder & Tokiga ideer
    Och hittade dig där
    Gillar ditt sätt att skriva och ditt synsätt på bloggandet
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Förstår dig till fullo! Ibland är jag sugen på att göra något liknande!
    Jag fastnade hos dig eftersom vi är inom samma bransch. Du säljer heminredning och jag hälsoprodukter. Har aldrig haft en Zelected by Houze visning men är allt lite sugen, tycker att ni har jättefina saker!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Suz!
    Vi känns ju nästan som grannar!!! Bor i samma del av vårt vackra land och gillar båda roadtrips! Även om jag inte har ngn cab:-) Jag gillar din ton och dina reflektioner över stort och smått. Du verkar ta dig tid att fundera över saker, att njuta och att ändra riktning när så behövs!
    Stor kram Anna
    Ps. Vilken värme vi hade igår!!!

    SvaraRadera
  4. Ja precis, jag håller med dig. Jag tror absolut att jag hade blivit en aning stressad om jag hade en stor blogg. Jag skulle nog känna att jag måste uppdatera flera gånger om dagen. Korta inlägg men ändå. Nej jag önskar inte bli en stor bloggerska.

    Jag läser här hos dig för att du visar fina bilder och det bästa av allt är dina fina texter. Du funderar, klurar och visar fin inredning blandat med det vardagliga. Det gör du på ett sånt sätt att det inte känns tråkigt tycker jag. Den känns stilren och genomtänkt.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Jag är ju här och läser. Tycker om din blogg, dina bilder och ditt sätt att skriva. Och jag gillar din syn på bloggande. Att inte vara för stor, känna stress och press. Precis så vill jag ha de i min blogg. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej fina du!
    Jag är en av dem som tittar in ibland, men sällan kommenterar. Tiden räcker liksom inte till för att formulera de där orden som man gärna skulle vilja säga till alla kreativa, härliga och underbara bloggerskor som man följer.

    Tittar in på din - och andras - bloggar för att få inspiration, läsa om kloka människors tankar och funderingar - och ja, kanske mest förundras över att det finns så många fina personligheter här ute i bloggvärlden.

    Kram på dig!
    /Malin

    SvaraRadera
  7. Hej, det är jag!

    Kikar ju in här titt som tätt :-)

    Du har en bra känsla o helhet på bloggen, det gillar jag. Enkelt, du är en varm person som delar med dig!

    /Tanja

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!

    Mig känner du ju. :) Hos dig fastnade jag direkt när jag kikade in här första gången. Du har en fantastiskt fin blogg med vackra bilder och kloka och genomtänkta ord. Du har ett stort hjärta och en omtanke om andra människor som lyser genom varenda rad här hos dig och i de kommentarer du lämnar i min och andras kommentarfält. Jag gillar din ton och ditt lugn. Som en lugnande oas att finna kraft och styrka ur och jag tycker om när du delar med dig av dina tankar, förhoppningar och tvivel. Lycka som sorg.

    Din röst är viktig och behövs här i bloggvärlden Suz - glöm aldrig bort det!

    Eftersom jag redan har fått två av dessa underbara hus av dig (står i fönstret i vårt sovrum) så behöver jag inte vara med i utlottningen men jag ville ju dela med mig av min atnakar iallafall. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Ja mig har du sett i kommentarerna en hel del. Jag gillar din lugna fina blogg. Vackra bilder och fina tankar. Jag trivs att komma hit och besöka dig och tänker fortsätta med det.

    kram kram

    SvaraRadera
  10. Hej Suz!

    Mig har du ju koll på ;0) men jag skickar en kommentar ialla fall. Jag tycker jättemycket om din blogg och dina texter, dina bilder och känner igen mig ofta i det du skriver. Det känns fint att det finns likasinnade.

    //Helena

    SvaraRadera
  11. Hej Vännen!
    Hade inte alls tänkt kommentera, gör sällan det, men ändrade mig. Har inte hörts på länge så jag tänkte bara tala om att vi lever(Lite negativ just nu så jag hör av mig när jag blir lite roligare). Du ska veta att jag alltid kollar om du delat med dig något om vad som händer o sker. Är ju ingen storläsare av bloggar men gillar verkligen hur o vad du skriver. Stora Kramen

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz