onsdag, september 12, 2012

Mind map

Skogsvägen vid Tockarp för ett år sedan/HTC Desire

En mind map hade jag nog behövt upprätta ganska omgående. För att få ordning på allt som singlar omkring i min hjärna. Jag är alldeles snurrig av papper, tankar, idéer, mail som ska skickas, frågor som ska få svar, beslut som ska tas. Få ordning helt enkelt och det har alltid varit viktigt i mitt vuxna liv. Jag har ett stort behov av att ha allt i ordning. På papper i synnerhet, men även hemma omkring mig och på jobbet. Vill ha koll!

Sen är jag ingen städpedant, nej då. Bättre lite smuts i hörnen ... eller hur den nu går. Är det ordning känns det även mer städat. Till en viss gräns då alltså;)

Men alla är inte helt överens med mig. Inte hemma och inte på jobbet, inte heller när man är i kontakt med somliga företag, inte ens myndigheter alltid! Har man ordning är ju allting mycket lättare! Snabbare svar, snabbare beslut, större effektivitet, mindre väntan och mindre irritation. Det är åtminstone en god grund. Men jag ska inte hänga upp mig på det, jag ska bara vara glad om jag själv kan hålla den nivå jag vill ha:) Och hysteriskt får det inte bli, jag har bättrat mig. Bara det faktum att jag skriver detta inlägg innan jag börjar på listan med att-göra-saker-i-eftermiddag, som jag skrivit in i min almanacka, är bevis på det.

Över till något helt annat - har ni tänkt på en sak? Har ni sett vilka fantastiska morgnar vi haft den här veckan? När jag kör till jobbet har solen gått upp över Sjöbo Ora och dimmorna dröjer sig kvar över ängar och åkrar. Kameran! Var är kameran? Har den varit med en endaste morgon? Nej, den är aldrig med när jag behöver den:(
Men visst ser ni det framför er ändå? Landskapet blir skimmrande i motljus av morgonsolen, dimmorna sveper lite trolskt över marken, älvorna är inte långt borta;) och färgerna! Färgerna som nu blandas av sommar och höst i en underbar palett. Jag sparar bilden i mitt inre. Önskar jag kunde måla en tavla till sovrummet med de här färgerna. Tänk att få vakna upp på morgonen och låta ögonen vila på tavlan med soluppgång en tidig morgon i september!

Idag får ni hålla tillgodo med en suddig mobilbild från en skogsväg som jag ofta promenerar på. Den är från september åtminstone, även om den är ett år gammal.

Ha nu en fortsatt skön vecka och glöm inte den lilla tävlingen jag utlyst:) Den är öppen för alla som kikar in här! Klicka på bilden med det lilla huset i högerkanten, så kommer du till inlägget.

Kramar från mig!

2 kommentarer:

  1. Vacker Bild! Morgnarna är underbara nu, håller med. Jag hade kameran med mig som tur var ;)

    Mind map vore något för mig med!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Haha, jag kan känna igen det där med att vilja ha kontroll. Ordning är jag väl tyvärr inte lika duktig på måste jag erkänna. En av sakerna jag lärde mig att släppa efter mitt möte med väggen. Men kontrollbehovet sitter djupt rotat. Nog därför jag inte gillar att flyga. Jag gillar inte att lämna över kontrollen till någon annan. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz