tisdag, september 04, 2012

Det lilla i vardagen


Att ta vara på det lilla i vardagen är viktigt för mig! Som till exempel på skogspromenaden idag, när jag hittade det här lilla ekollonet. Vilken vacker färg! Det gjorde mig glad:)

Skyndade mig att placera det på vårt gamla ekbord och ta fram kameran. Älskar bordets ruffa yta och det blev en fin kontrast, tycker jag.

De små sakerna i vardagen gör mig närvarande här och nu. Det känns bra när tankarna virvlar. Och det gör de ju mest hela tiden eller hur? Små och stora saker, vad jag måste komma ihåg, hur gjorde man nu igen, ta ut tvätten, undrar om det är något på tv ikväll, vad ska vi ge i julklapp (nej det där tänker jag inte på än), vad ska jag hitta på för att överraska mannen - tycker det kan få vara min tur nu;), vad jag ska bli när jag blir stor ... ja men ni vet, allt det där som virvlar runt i huvudet hela tiden! Mer eller mindre, bagateller och allvar, stort och smått - tankar helt enkelt. Det går ju inte att inte tänka på något, då tänker man ju på att man inte ska tänka på något ... eller:)

Ta vara på det lilla ... och varandra!

2 kommentarer:

  1. Du har helt rätt om kortet och om det med att ta vara på det lilla i vardagen. Kan man det har man ju ännu mer att glädjas över. Jag brukar tycka om hösten men än så länge har jag inte haft lika mycket av de känslorna. Just nu har jag bara fullt upp med att komma igång med jobbet igen. Denna gång är det värre än förra hösten. Bara jag blir piggare kommer jag nog igång ordentligt igen.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Har jag skrivit det här ;) Det känns så... jag känner lika!

    Fint att du delar med dig. Bilden är underbart.

    Varm kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz