söndag, augusti 28, 2011

Visst blev det äppelpaj ...


Min fantastiska Blomgren, äppelberedare från Anders Petter.
Känns som den funntis i hemmet i evigheter;) Den skalar, skivar och kärnar ur i ett nafs!

... men inte receptet som jag hittat. Inte denna gång, familjen vägrade låta mig göra någon annan paj än min standardpaj - smulpaj på mitt lilla sätt. Med deg både i botten och ovanpå samt lite sirap på toppen som gör den lite knäckig. Ok, det är väl himla bra betyg när de vill att jag gör samma varje gång - då måste de ju tycka att den är god:)

För många år sedan jobbade jag i en Järniabutik och där fanns lite allehanda roliga köksartiklar från Anders Petter. Bland annat Cervera säljer dessa produkter.

Mums med paj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz