onsdag, augusti 10, 2011

Nystart

Ja, så var det dags igen! Inför varje semester lovar man sig själv att vara sund, åtminstone så där lagom för man måste ju få njuta också;), gå upp tidigt och inte vända på dygnet samt röra sig flitigt varje dag. Hur det gick i år? Hm, lite sisådär kan jag säga ... det får blir en nystart nu när jag börjat jobba. Men jag är lika glad för det, kan ju inte skylla ifrån mig precis och ska jag gå omkring och vara sur för att jag njutit av god mat och gott vin så blir ju inte livet roligare. Alltså - nystart!

Började jobba i måndags och det var segt måste jag medge. Huvudvärken infann sig genast och det är kanske inte så konstigt, sitter i öppet kontorslandskap och det är åter dags att vänja sig vid "kontorsdammet", ljuset och ljudet runt omkring en, aircondition och att sitta hela dagarna vid datorn. Så här blev det också nystart.

Men min underbara familj, som hade några dagar ledigt till, överraskade mig utanför jobbet igår! Jag slapp åka sunkig buss hem och de hade bokat bord på Hai, ett sushiställe vid Davidshalls torg i Malmö:) Det kändes genast mycket bättre, men huvudvärken gav inte med sig helt förrän efter ytterligare en god natts sömn. Och kanske var det Coca Colan som hjälpte till också ... Så det blir kanske flera nystarter här: fram för fler överraskningar och att sätta guldkant på vardagen:) och det gäller naturligtvis från min sida också, mer god sömn men inte så mycket cola:)



Vackert i vårt fönster

Den här bilden ger mig lite lugn, jag kan sitta och titta på blommorna en lång stund (om jag bara ger mig tid till det) och då sprider sig lugnet i mig. Jag låter tankarna komma och gå, försöker att inte lägga vikt vid något speciellt, inte bekymra mig eller oroa mig för något utan bara hitta lugnet inom mig. Fler sådana stunder vill jag ha framöver, så att man behåller sitt semestertempo och varvar ner emellanåt. Nystart!

Jag har gett mig sjutton på att göra ett bättre resultat på Göteborgsvarvet 2012 än vad jag haft de två tidigare gånger jag "tagit mig runt". Inga överdrivna mål, men att orka springa mer och vara väl förberedd. Efter årets "varv" började jag med att enbart ta powerwalks i skogen, men under semestern hade jag planerat in att börja jogga också. Jodå några gånger tog jag mig ut, men inte så mycket som jag hade planerat. Vad har jag lärt mig av det? Jo, planera lagom och ge dig själv möjligheten att vänja kroppen successivt. Tror att det ger mig större möjlighet att få till en varaktig aktivitet, istället för bara tillfällig. Nystart!

Nystart, men i lagom tempo;)

1 kommentar:

  1. Nystart är ett bra ord och överraskningar som sätter guldkant på ens tillvaro måste man verkligen komma ihåg och njuta ordentligt av!!! Ska nog ge mig på att överraska någon i dag :) tack för tipset!

    Göteborg 2012, tycker att det är en bit kvar, men vi får kanske pepppa varandra - för mig går det ju inte att börja riktigt än, men du får kämpa på så kommer jag igen lite senare i år!!!

    Må gott! KRAM /T

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz