söndag, augusti 28, 2011

Småfix och höstkänning

Då var det söndag igen! Var blir tiden av? Känns som om det var juni igår och nu är snart augusti slut ... och sommaren:( Men nej, inte sura! Nu finns det äpplen i trädgården och massor av andra svenska sorter börjar dyka upp i butikerna:)


Trädgårdsäpplen som blev lite burdust avbrutna från trädet när min man härjade med gräsklipparen ...


... något som han gillar göra ofta, gräset får inte bli för långt. Fastän jag tycker det är så himla mysigt när den får växa lite och bli sådär mjuk och skön att gå i:) Man kan inte tycka lika om allt och jag slipper ju klippa gräset ;) - för jag tycker alltid det är som finast när mannen min tycker det är dags att klippa!

Idag blir det lite småfix med att försöka få över musik till mobilen (tekniska prylar är egentligen inte min grej alls, men jag ska se om jag klarar det själv), förhoppningsvis blir det lite tid över vid symaskinen och så lite vila, så den sablans influensaslängen jag fick i slutet på veckan kan försvinna helt.

Funderar också på om det ska bli någon äppelpaj idag, såg ett recept hos Gourmetmorsan som verkade supergott! Har länkat till hennes blogg, massor av goda tips på mat och vin. Självklart är jag följare av den här bloggen, vi är väldigt förtjusta i god mat. Igår gjorde vi clubsandwichen med klyftisar som hon tipsar om, verkligen jättegott!
Vi ska ju inte äta så mycket godsaker, men vad sjutton - man lever bara en gång och så fort jag känner mig lite friskare i kroppen igen så är det ut i spåret och bränna lite kalorier!

Det är så lätt att gnälla över de där säsongsförkylningarna och extrakilona, men det är småsaker egentligen. Man glömmer lätt bort att vara tacksam över livet och allt vad man får njuta av, men ibland behöver man stanna till en liten stund och tänka på allt det fina och goda man får vara med om.

Ha en riktigt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz