söndag, augusti 07, 2011

Semesterfötter


Visst tycker ni också att de här fötterna borde få stanna i gröngräset ett bra tag till? Jag kan inte förstå hur fyra veckor kan gå så snabbt! Men så har det också varit en härlig semester:)

Fått tid att umgås med familj och vänner både under festliga former och mer vardagliga, äta och dricka gott, sola både hemma i trädgården och på stranden, någon tur med cabben, sköna slappa dagar med en bok, lite fix hemma, bakat och grillat, varit ute med bastubåten i Sövdesjön, hjälpt till vid konserten med The Ark i Sövde Amfiteater, fikat, fikat igen och ännu en gång (vilket också satt sina spår) och mycket mer som hör sommaren och ledigheten till.

Jag kan verkligen inte klaga på dessa veckor, det finns bara ett fel ... och det är att imorgon är det slut på ledigheten och tillbaks till rutinerna som råder under resten av året. Men hur lät det där? Nu är det hög tid att göra något åt den tristessen! Jag har inget emot rutiner, men inte får de kännas som fotbojor och en massa måsten hela tiden? Om jag inte har städat en gång i veckan under semestern, varför måste jag göra det när jag jobbar? Inte behöver tillvaron vara trist för att semestern är slut? Det är bara så lätt att falla in i lunken igen, frukost, pendla, jobba, pendla, laga mat och puh där försvann energin bara tanken infann sig! Och på lediga dagen (som jag har den stora förmånen att ha på fredagar) då städar, handlar och tvättar jag.


Igår kväll, före åska och ösregn

Tror bestämt att det är dags att ändra strategi och det är väl en lämplig tidpunkt nu, när det fortfarande är ljust på kvällarna, förhoppningsvis också lite ljumma kvällar kvar. Ut och motionera när jag kommer hem (kräver lite mellanmål på jobbet, men bra med en eftermiddagspaus), släng i en tvätt i maskinen innan jag snörar på mig joggingskorna, en välbehövlig dusch efter avslutat pass, fixa lite mat och göra det vid grillen så länge sommaren håller i sig, hänga upp tvätten och sen sätta mig att njuta av maten och gärna sitta kvar när skymningen faller. Tända några ljus, vara nöjd med dagen och tacksam över det jag har!

Jag har så himla lätt för att säcka ihop när jag kommer hem, att pendla är tyvärr inte min grej och det suger energin ur mig. Men nu är det så det är, inte busenkelt att ändra och jag ska banne mig försöka göra denna hösten lättare än förra! På bussen ska jag läsa mer, fundera ut blogginlägg och surfa runt på alla fina bloggar med mobilen, hitta inspiration istället för att sitta och dega ihop! Nu är det sagt här, lite offentligt - nu måste jag leva upp till det! Inte bara låta tiden rinna iväg, det är den alldeles för värdefull för.

Inspiration och energi!

1 kommentar:

  1. Testar att göra en kommentar ... lyckas aldrig på andra bloggar via datorn, men från mobilen verkar det funka!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz