söndag, januari 22, 2017

Omedelsnart


En helg av återhämtning och lugn, handboll, mysiga middagar och vänner. En solskenspromenad som, tillsammans med ett efterföljande massagebad, fick något lite ordning på en sån där trist huvudvärk man oväntat vaknar med. Samtal med dottern om stunder som ger oss perspektiv på livet. Lite datorpaus ett par dagar och idag sovmorgon. Ibland blir inte lediga dagar som planerat, men bra ändå. Dagar då jag är extra tacksam för att vi kan välja att pausa om vi vill. Ta till ord som nedan ...

Bild lånad från Pinterest

... visst är det bra! Omedelsnart, det ska jag använda på jobbet i veckan som kommer. Jag lovar inget nu, men snart. Det kommer finnas på prioriteringslistan, men inte överst. Det får bli ledordet resten av januari. En uppstartsmånad på resten av året när jag långsamt försöker ta till mig bättre vanor i form av att få i mig bra mängd vatten, stå vid skrivbordet på jobbet och ta lunchpromenader. Det går bättre och bättre. Omedelsnart kan jag lägga till ytterligare må-bra-vanor att bli bättre på.

Bild lånad från Pinterest

Liknande lista har jag haft med tidigare här på bloggen och den är lika aktuell än. Allt det där är sådant som får både min kropp och själ att må bra. Självklart bra val då, inte sant?

Jag skriver det här inlägget efter att ha sett Så ska det låta och önskar, som vanligt, att jag också kunde spela något instrument och sjunga. Åtminstone hemma på kammaren. Tänker att en vacker dag så ... det är ju aldrig för sent sägs det. Och alla kan sjunga finns det visst någon som påstår (utom vår förfärlige musiklärare i högstadiet som dömde ut oss allihop!). Tänk att bara kunna greppa gitarren, dra av några ackord och sjunga en strof. Musik gör oss ju så glada och känslosamma. Kanske inte omedelsnart, men snart;) Eller så fortsätter jag njuta av låtar från spellistan, dansar fuldans hemma i köket och blir glad av det också.

Ha en fin kommande vecka<3

1 kommentar:

  1. Omedelbart, fantastiskt bra ord och budskap! Det får bli mitt ledord 2017 Jag är otroligt tacksam för min musikalitet och framför allt min sångröst, men drömmer om att kunna teckna något annat än huvudfotingar:)!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz