måndag, januari 02, 2017

Ännu en ny början



Så inleder vi ännu ett nytt år. Lägger ytterligare ett bakom oss. Jag mjukstartar måndagsmorgonen med andra koppen te och anteckningsboken framför mig. Tvättmaskinen rullar på ute i tvättstugan och de levande ljusen fladdrar på bordet. Granen finns ännu kvar, inget har plockats undan än så länge. Men det har å andra sidan pyntats ganska diskret och sparsmakat. Jag drar ut på ledigheten en dag till. Som sagt, mjukstart.

Nya, fina julkoppen står på bordet och den gör mig glad och varm i själen. Fine mannen min gick fullständigt "bananas" före jul så förutom temuggen finns det nu också ännu fler mjuka, fluffiga handdukar från Lexington i våra fina badrum. Bortskämd - japp det är jag! Och det är inget inlägg i samarbete med dem, jag bara råkar tokgilla deras sortiment. Tyvärr får kanske tilläggas, då deras prisbild inte egentligen tillåter direkt spontanköp.

Och inte nog med det, även dottern vår överraskade med presentkort på Villa Strandvägen så ännu mer lyx väntar in på det nya året. Och förutom flera andra fina julklappar har helgerna och mellandagarna också burit med sig fin samvaro med släkt och vänner och sköna stunder med läsning och avkoppling.

Det är med mycket tacksamhet i själ och hjärta jag inleder 2017. Inga direkta nyårslöften utan mer av mål och mening. Ta hand om våra kroppar och själar. Jag skriver ner några nya rader i boken. Sånt som ska få följa med mig under året. Jag återkommer i ärendet.

Sköt om er, ta hand om er själva. Det är enda sättet att även kunna finnas till för andra. Det är inte själviskt utan nödvändigt. Mår du inte själv bra så är det heller inte lätt att få andra att må bra.

Gott Nytt År
och
God fortsättning på 2017<3

2 kommentarer:

  1. Trevligt att bli bortskämd. Fint med lexington. Här städades julen ut nyårsdagen. Bara stjärnorna kvar i fönstren. Snart åker de också. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på nya året! Jag tar hand om själv, rehabiliterar för fullt och drömmer om "vanlig" träning. Här är tomtarna och granen borta, jag tröttnar fort på julen, vilket kan bero på att jag överdoserar innan:).

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz