torsdag, juni 04, 2015

Hinna ikapp

 
Det har verkligen rullat på i etthundranittio under maj månad. Dagarna har bara svischat förbi och det är så mycket jag skulle vilja berätta för er.
 
Som att jag fått besked om att mina ögon är oskadda, att jag får fortsätta med dropparna men att jag inte behöver oroa mig än och att det är inte glaukom men jag är ett ovanligt fall och de kan inte riktigt förklara. Men jag kan slappna av och kanske är det därför jag ser allt, verkligen allt, när jag går genom parken som vilar i blomprakt, trots att mina ögon är alldeles dimmiga av bedövningsdroppar och det svider som sjutton. Uppskattar färgexplosionen och det faktum att jag är så glad över att jag har min syn och att jag är priviligierad som får se allt det vackra!
 
Jag vill berätta en gång till om hur vi kämpat med målning, stenar och annat i trädgården. Nästan all fritid har vi lagt där och inte hunnit med så mycket annat. Men det är kul att se förändringen och resultaten när vi jobbar och kommer bara solen och värmen kan vi sitta där i stolarna och njuta:) Och det blir lite bättre läge att fotografera, då blir det bilder.
 
Vi har faktiskt hunnit med att vara iväg och fira lite födelsedagar och vara på fest också, roligheter som också behövs. Umgås, mingla och njuta av god mat - livskvalitet, det är vad det är. Och jag vill få in så mycket av sånt som möjligt.

 
Det är bara det att ibland hopar det sig extra mycket på en gång. Och då har jag behov av att stanna upp och smälta alltihop. Det gör jag idag. Saktar ner, tar en rejäl bloggrunda, gör om lite på bloggen, tänker på bloggvänner och försöker lämna lite hälsningar här och var. Ge lite tillbaka.
 
I söndags kom dottern min med överraskning och vi har kul saker på gång, men mer om det en annan dag. Nu ska jag ha lite lunch i magen och göra mig iordning för en stadsrunda. Månne blir det något fynd när vi får familjerabatt på dotterns jobb idag;) Och så hoppas vi på någon god mat ikväll:)
 
Ha det gott alla fina bloggvänner därute! Och tack för de fina kommentarerna ni lämnar, de värmer ska ni veta och gör mig så glad<3
 
Ha en underbar torsdag!


4 kommentarer:

  1. Hej, vi hittade hit nu. Ska läsa igenom i kväll för först måste gräset klippas! : ) Ha en fin helg med. : )

    SvaraRadera
  2. Wiiii! Ögonen, så bra!!

    Hoppas att du har sol och värme och får njuta av det hela helgen/ Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så härligt att höra att ögonen är bra, hoppas nu att de slutar vara dimmiga och svida.
    Visst går tiden fort nu, helt galet, hänger liksom inte riktigt med. Men det är ljuvligt samtidigt.

    Fin helg till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  4. Så härliga nyheter Suz! Att ögonen mår bra även om du får fortsätta med ögondropparna! Och mysigt med överraskning.
    Hoppas att du har en fin helg min vän!
    Kramar
    Nettan

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz