onsdag, september 24, 2014

Vänja sig vid ny årstid

 
Det känns lite svårt att ta in att det är en ny årstid. Vi är ju snart inne i oktober så jag kan definitivt inte säga att den kommer plötsligt, men det har varit så många fina dagar i september att jag inte vant mig vid tanken på höst än.
 
Visserligen konstaterade vi i morse, mannen min och jag, att vi varit förkylda hela september hitintills men än har vi några dagar på oss att tillfriskna. För nu får det minsann vara nog! De riktigt soliga och fina dagarna försvann mest i feberdimma och hosta och energin är inte på topp. All ledig tid går mest till att försöka vila så mycket som möjligt och försöka ladda batterierna så gott det går.
 
Men som sagt, nu får det vara nog. Jag har börjat fila på listor och mål för hösten och vintern. Och så finns det ett blogginlägg som ligger på lut - "Vem vill jag vara". Det har absolut med mål och mening att göra och inget är hugget i sten bara för att du börjar lägga lite år på nacken. Att försöka plocka fram den där människan du vill bo i, förmågan du längtat efter eller sätt du vill agera på tycker jag ska få lov att skifta med var du är i livet. Om du vill att det ska göra det, bara om du vill. Du är kanske nöjd med allt och då finns det ingen anledning att ändra på något. Men nog finns det något lite till du vill göra eller uppnå eller lära dig! Det är aldrig för sent. Hoppas jag. Vill jag tro.
 
Så listskrivande och några små projekt att avsluta. Lite saker som jag fått gjorda också, känns skönt. Nu kör vi - det är höst, men då är det fullständigt legalt att tända ljus och krypa upp i soffan och mysa till det med en härlig bok eller en film. Kanske en kopp te eller ett glas gott vin. Eller spela spel med familj och vänner, ingen alls dum idé.
 
Livet ska vara gott att leva ...


3 kommentarer:

  1. Nu blir jag nyfiken på vad det är du vill göra. Visst är det mysigt med höstmys. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag gillar hösten, tycker det är vackert med alla färger. Bara den inte regnar bort för jag gillar verkligen inte regn! Låter som du har en spännande höst framför dig med mycket tankar och funderingar! Låter också som att du och mannen din skulle behöva hytta aloe Vera! Säg till om jag ska skicka ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni hunnit bli av med era envisa förkylningar. Hösten har också sin charm. Det gäller bara att kroppen och knoppen ställer om. Att göra Bucket list är också min melodi. Visserligen har de ändrats i den takt som jag åldrats. Med charm alltså.;) Du kom med många bra förslag på vad man kan välkomna hösten och mörkret med. Det var några veckor sedan jag började med levande ljus igen. Böcker, filmer, sällskapsspel får också mer fokus. Lycka till med allt. Kram Bosse

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz