lördag, september 13, 2014

Roadtrip en helt vanlig fredag

 
Det har blivit lite av en tradition att mannen min och jag tar en liten dagsutflykt när den lilla av våra bilar ska servas ute på Österlen. Lite frukost, lunch och kanske eftermiddagsfika, möjligen lite shopping och en massa tid att strosa och prata. Igår blev det en massa strosande och en massa ätande. Men väldigt lugnt och skönt. Välbehövligt. Passade också på att handla lite fisk. Och så Apotekarns trädgård för en liten eftermiddagsfika.

 
Hela dagen tillbringades i Simrishamn och vi tog även en sväng ut till Tobisvik. Vågorna brusade skummande in mot stranden, men det var inte speciellt kallt. Som en typisk sensommardag.
 
Lite sjalfynd gjorde jag, medan mannen min deltog i telefonmöte;) Visar en annan dag, har inte hunnit ta några bra foton än och idag är ljuset alldeles förfärligt tråkigt med allt regnande. Grillen skulle dras igång, vi får väl se hur det går. De där härligt kladdiga revbenen blir absolut godast på grillen. Och så lite klyftpotatis och coleslaw. Kanske kan lite god mat värma våra själar idag.
 
Funderar lite på morgondagens fotoutmaning "Där varje dag börjar ..." och har ännu inte kommit på någon klurig eller fin bild. Men det är ju ett litet tag kvar.
 
Ha en fin lördagskväll!


1 kommentar:

  1. Så härligt med en sådan dag. Vackra inbjudande bilder. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz