fredag, januari 24, 2014

Friday!

 
Säger bara - fredag!
 
Lite tom på ord och blogginspiration, väntande motionspass, sitter och njuter av en kopp Sweet Love bara för att ladda lite, tacokväll (väldigt länge sedan) och en värmande eld i kaminen blir det ikväll. Det blir bra det här, helt klart:) När familjen är samlad håller vi helg och myser till det så mycket vi kan! Och jag tänker proppa i mig precis så mycket godsaker som jag känner för. Nytt pass imorgon;)
 
Dottern har återfått sin fotoglädje (kika in här) och det är jag väldigt glad för, men kameran är ju mer upptagen. I helgen ska vi åka och titta på kompaktmodeller. Tror att vi kan ha nytta av en sådan också, att ha med sig lite mer överallt utan att behöva kånka på dotterns systemkamera. Och så finns det alltid en kamera när andan faller på för min del;) Jag kör ju ändå bara på autoläge och blir aldrig färdig att lära mig några inställningar! Det känns som om vi skulle kunna hitta ett prisvärt alternativ. Har ni bra tips får ni gärna kommentera!
 
Som sagt, blogginspirationen tryter lite. Det kan bli glest med inlägg här ett bra tag framöver. Jag tror inte det blir total paus, men ha tålamod med mig och misströsta inte över uteblivna kommentarer hos er eller knapphändiga inlägg här. Jag tror det är nödvändigt med lite bloggvila, för att sedan komma tillbaka med full styrka! Och jag vet att jag inte är ensam om de här perioderna. Och att ni finns därute och väntar, precis som jag gör när ni tar det lite lugnt på era bloggar. Och det är det fina här i blogglandia - att vi har tålamod med varandra. Och det är lite mysigt att få längta efter ett nytt inlägg. Stora kramen till er alla!
 
Ha en super duper fredag!
Vi hörs, men inte fullt så ofta;)
 


7 kommentarer:

  1. Vila du, vi ses när inspirationen är tillbaks!
    Ha en riktigt mysig tacofredag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad söt fredagsnallen är. :) Lycka till med inspiration och kamerajakt. Vissa saker går i vågor. Bloggar och andra social medier får inte bli något tvång. Ha en fin helg. Kram Bosse

    SvaraRadera
  3. Ja köp en kompaktkamera. Ett bra beslut! Liten och lätt att ta med. Och detta med inställningarna har du rätt i. Det finns ju även på kompaktkameran men lättare. Vi har också ätit tacos till middag och eldar i kaminen varje dag. Nu är det svinkallt ute igen.

    Ta en paus du men kom tillbaka igen! Annars skulle jag sakna dig rent förskräckligt mycket! Ha det gott där i verkliga livet utan bloggande. Skriv och läs när du vill och känner för det. Jag finns då kvar, det är då ett som är säkert. Vi bygger broar och lånar öron men i bokstavsform :)

    Kram, ha det så bra!

    Ann-Louise


    SvaraRadera
  4. Så kan det bli. Jag. Finns här när din. Inspiration är tillbaka. Blir säkert bra med en kompaktkamera. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så sant det du skriver om blogguppehåll. Jag minns mitt första, jag ville inte ha blogguppehåll men hade inget val, jag minns rädslan av att förlora kontakten med alla mina "vänner". Men ack så fel jag hade, De fanns kvar, tålmodigt väntande och det var en sådan lycka att känna det och att veta det. Helt plötsligt försvann pressen och stressen och jag vet nu att mitt bloggande inte ger mig stress. För den är kravlös och den ger mig bara kärlek;)

    Jag kommer definitivt finnas kvar när du kommer tillbaka.
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  6. Jamen självklart är vi kvar! Vi har nog alla varit där ibland, när inspirationen och orken tryter. Att ta en paus är bara bra.... :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Ja, en kompakt funkar säkert jättebra och du skulle också kunna använda en mobilkamera. Det blir förvånansvärt bra bilder som funkar utmärkt på blogg om du nu ändå inte fotar med manuella inställningar.
    Jag tror vi alla är lite trötta den här perioden på året, men din nallebild är ju jättefin!
    Tack för titten, det var mitt första besök hos dig, men jag återkommer när du är igång igen.

    Ha det fint

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jättekul att du tittade in här hos mig, hoppas du återvänder:) Kram Suz